شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
طلیعه حضور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به اسلام و علم است، گفت: علم و دانش انسان را در شناخت عمیق به خالق کمک می‌کند تا سبک زندگی در مسیر درست شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، «خانم نفیسه سادات حسینی واعظ» در همایش «طلیعه حضور» سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خطاب به طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان بیان کرد: راهی را که شما طلاب انتخاب کرده‌اید، در ادامه کادرسازی است که خداوند از ۱۴۰۰ سال پیش آن را آغاز کرده است.

وی با اشاره با تاکید بر کادرسازی در حوزه‌های علمیه، افزود: خداوند برای افزایش علم و فهم عمیق انسان، ۱۲۴ هزار پیامبر را فرستاده و در ادامه دانشمندان و علماء را به عنوان جانشینان پیامبر(ص) معرفی کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان به اهمیت علم و عمل در اسلام اشاره کرد و گفت: در قرآن و روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) در مورد فراگیری علم و عمل به آن، بسیار سفارش شده است تا جایی که خداوند به علت فرستادن انبیاء بر مردم منت گذاشته است.

خانم حسینی واعظ، علم و آگاهی را موجب پاکی از آلودگی و رسیدن به عمل درست دانست و تصریح کرد: علم زمانی ارزشمند است که به آن عمل شود و در صورت عمل نکردن موجب وزر و وبال خواهد شد.

خانم حسینی واعظ با بیان این که مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به اسلام و علم است، ادامه داد: علم و دانش انسان را در شناخت عمیق به خالق کمک می‌کند تا سبک زندگی در مسیر درست شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که عمل همراه معرفت سبب کسب امتیاز در مسیر بندگی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر معرفت و یقین کامل نباشد، به طور قطع رفتارهای انسان بعد از مدتی دچار تغییر خواهد شد و در مقابل، اگر معرفت و شناخت حقیقی باشد، با وجود حضور در میان کفار اعتقادات دچار خدشه نخواهد شد.

استاد حوزه با تأکید بر این‌که آگاهی باید انسان را در مسیر درست قرار دهد، ابراز کرد: میوه دانش به کار بستن آن است و نتیجه علم عمل صحیح برگرفته از شناخت حقیقی خداوند است که عامل بازدارنده سقوط انسان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha