جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
هاشمی گنابادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد گفت: کتاب مانند پنجره ای رو به باغ است که با باز شدن آن انسان لذت می برد و با ورود به آن به دلیل فهم و درک بیشتر، لذت بیشتری خواهد برد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گنابادی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد در هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگ و وسیع با حضور طلاب و اساتید منظره بسیار زیبا و جذابی را ایجاد کرده است.

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با اشاره به تنوع کتب حوزوی در این نمایشگاه افزود: کتاب مانند پنجره ای رو به باغ است که با باز شدن آن انسان لذت می برد و با ورود به آن به دلیل فهم و درک بیشتر، لذت بیشتری خواهد برد.

وی ادامه داد: در واقع اگر کسی با کتاب ارتباط برقرار کند و رابطه دائمی داشته باشد از لحاظ شخصیتی گسترده و عمیق تر می شود و ضمن اعتماد به نفس و لذت از زندگی و فراغت های خود، وقت خویش را در بهترین کار استفاده کرده است و همچنین دچار استرس نمی شود زیرا کتاب انسان را بزرگ می کند و سعه صدر و توسعه ذهنی به دلیل اطلاعات گسترده می دهد و از طرفی، موجب افزایش اطلاعات، معلومات، آگاهی های اجتماعی، دینی و اعتماد به نفس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گنابادی با بیان اینکه ارتباط با کتاب بسیار بهتر از استفاده از موبایل است که آسیب هایی را به همراه دارد، افزود: حضور پرشور نشان از استقبال خوب مردم دارد و این نمایشگاه موجب می شود انسان به خواندن و خرید کتاب علاقه پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد خاطر نشان کرد: ای کاش نمایشگاه کتاب دائمی می داشتیم البته کتاب ها باید تنوع و بروز باشد و نیازهای گوناگون جامعه را برآورده کند، تنها کتب مربوط به درس ها و مباحث سنتی حوزه کافی نیست، طلاب باید اطلاعات وسیع تری داشته باشند و از این رو تنوع و تکثر کتاب در نمایشگاه‌ها خیلی مهم است.

هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه در مدرسه علمیه آیت العظمی خویی(ره)، از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷ عصر دایر می‌باشد و دو روز ۱۷ و ۱۹ مهرماه ویژه بازدید خواهران درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha