چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)

حوزه/ با اشاره به برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در ۱۰ محوری بیان داشت: مهمترین برنامه شامل گل آرایی ضریح مطهر، صحن ها و رواق ها، فضاسازی مسیر عبور کاروان حضرت، فضاسازی شهر مقدس قم و مراسم استقبال نمادین از کاروان حضرت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی احمدی در نشست خبری که با موضوع سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در پژوهشکده علامه طباطبایی در قم برگزار شد با اشاره به برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در ۱۰ محوری بیان داشت: مهمترین برنامه شامل گل آرایی ضریح مطهر، صحن ها و رواق ها، فضاسازی مسیر عبور کاروان حضرت، فضاسازی شهر مقدس قم و مراسم استقبال نمادین از کاروان حضرت می باشد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به برنامه های وفات آن بانو که ۱۷ روز در قم میزبان مردم این شهر بود، بیان داشت: برگزاری محفل اشک با حضور مداحان استان قم، حرکت دسته عزای خادمان، اجرای برنامه سمت خدا در حرم مطهر، آیین سیاه پوشان و تعویض پرچم، مراسم عزاداری سخنرانی از جمله این برنامه ها است.

وی با اشاره به ویژه برنامه فرهنگی ایام ورود حضرت اضافه کرد: برگزاری برنامه خطاطی با حضور خطاطان در مقبره پروین اعتصامی، برگزاری محفل شعر ادبی با حضور شاعران در شب سالروز ورود آن بانو، برگزاری دوره آموزش شخصیت شناسی حضرت معصومه(س) از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام احمدی، تولید نماهنگ با عنوان باران، سلام بانو، تولید برنامه خدمت به نیابت، اجرای مسابقه در سه سطح کودک، نوجوان و عمومی و کلیپ با موضوع حضرت معصومه(س) از جمله این برنامه است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر برنامه‌های اداره امور بین الملل آستان مقدس بانوی کرامت را هم برگزاری برپایی دوره معصومه شناسی، مجالس سخنرانی و عزاداری به زبان های عربی، برگزاری مجلس عزاداری به زبان های عربی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha