سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم‌خانی گفت: تقوا، اخلاص در نیت و اعمال مدیران و اساتید حوزه علمیه لازم و ضروری است و دست اندرکاران مدارس علمیه باید در جهت تقویت بنیه های اعتقادی، اخلاقی، طلبگی و عشق به اهل بیت علیهم السلام طلاب تلاش کنند و این امر با ارتباط صمیمی با طلاب ممکن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی، که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: رفتارهای اساتید و مدیران مدارس علمیه در شکل گیری شخصیت طلبه بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: تقوا، اخلاص در نیت و اعمال مدیران و اساتید حوزه علمیه لازم و ضروری است و دست اندرکاران مدارس علمیه باید در جهت تقویت بنیه های اعتقادی، اخلاقی، طلبگی و عشق به اهل بیت طلاب تلاش کنند و این امر با ارتباط صمیمی با طلاب ممکن می شود.

امام جمعه خوی ساده زیستی و تواضع را لازمه زندگی طلبگی عنوان کرد و افزود: بی اعتنایی به امور تربیتی، گلایه های مکرر از وضعیت حوزه، انتقادهای مکرر و نابجا از دیگران، افراط در شوخی در کلاس، سختگیری یا سهل گیری بیش از اندازه در امر آموزش و عدم نگاه عادلانه به طلاب آسیب هایی هستند که شاید برخی اساتید بدان گرفتار باشند.

وی به روایتی از حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی(ع) می فرمایند؛ بدبخت ترین فرد در میان مردم کسی است که به علم شناخته شده باشد و در عمل بدان مشهور نشود.

حجت الاسلام قاسم‌خانی در پایان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی حوزه برای طلاب در جنبه های علمی، اخلاقی و بصیرتی، تصریح کرد: وضعیت امروز مردم نتیجه حب دنیا، دوری از علمای دین، جدایی از معنویت و تبلیغات سوء دشمن است و باید با تبلیغ هر چه بهتر دین مردم را نسبت به مسائل روز آگاه کنیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha