شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما حق نداریم در مقابل آمریکا طوری رفتار کنیم که آن‌ها را کدخدا بنامیم، چرا که با قرآن سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار حسین عمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه گفت: در استان قزوین تمام بسترها جهت به‌کارگیری تجارب بازرگانی فراهم است و ساختار مدیریتی در استان قزوین بسیار نسبت به گذشته متفاوت شده و امیدواری در این استان برای خدمت به مردم افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بسیار با نگاه قرآنی در عرصه ارتباطات بین‌الملل و فرامرزی فاصله داریم و باید تلاش کنیم خودمان را با نگاه‌های قرآن در این عرصه نزدیک کنیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند در آیه ۱۴۱ سوره نساء می‌فرماید هرگز بنای من این نیست کاری کنم که کفار بر مؤمنین مسلط شوند، خداوند به ما می‌گوید شما هم حق ندارید زمینه تسلط کفار را بر خودتان فراهم کنید، یعنی ما حق نداریم در مقابل آمریکا طوری رفتار کنیم که آن‌ها را کدخدا بنامیم، چرا که با قرآن سازگار نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حال باید با کافرانی که اهل ظلم و سیطره نیستند، چه کنیم؟ ما حق داریم با چنین کشورهایی روابط بازرگانی داشته باشیم یا خیر؟ در آیه ۸ سوره ممتحنه آمده خدا جلوی شما را نگرفته و شما را نهی نکرده نسبت به کسانی که با دین شما جنگ ندارند و قرارشان این نیست که (مثل صهیونیست‌ها نسبت به فلسطینی‌ها) شما را از خانه‌هایتان بیرون کنند، نیکی کنید و با قسط و اخلاق حسنه با آن‌ها رفتار کنید

وی بیان کرد: بنابراین نگاه خداوند بر این است که با همه کشورها روابط حسنه داشته باشیم بجز کسانی که با دین اسلام می‌جنگند و می‌خواهند سرزمین‌های مسلمانان را اشغال کنند و به همدیگر در این امر کمک می‌کنند، یعنی اگر اسرائیلی‌ها می‌آیند مسلمانان را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند، آمریکایی‌ها و برخی دیگر هم می‌آیند از آن‌ها حمایت می‌کنند، خدا نهی کرده با آن‌ها روابط حسنه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده فرمود خشن‌ترین دشمنان شما یهودی‌ها و مشرکین هستند، خداوند یهود و نصاری را از یکدیگر جدا می‌کند و می‌فرماید بهترین دوستان شما آن مسیحیانی هستند که به مسیحیت ملتزم هستند، الان مسیحیت حاکمۀ امریکا به مسیحیت ملتزم نیست، به نوعی می‌توان گفت که صهیونیست هستند اما آن مسیحیانی که به مسیحیت اعتقاد دارند، خداوند می‌گوید این‌ها بهترین دوستان شما هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خداوند می‌فرماید دلیل اینکه آن‌ها با شما دوست هستند این است که اهل عبادت و ذکر هستند، با خدا ارتباط دارند و مستکبر نیستند.

پذیرفتن کدخدایی آمریکا خلاف دستور قرآن است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha