شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
یزدانشهر

حوزه/ دوره بصیرت افزایی، با موضوع: «فِرق و مذاهب» در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مهدی مشتاق در چهارمین جلسه از دوره بصیرت افزایی با موضوع «فِرق و مذاهب» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر فرقه ها را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: در جایگاه دین و الهیات فرقه ها به انحرافی و غیر انحرافی تقسیم می شود که معیار و میزان این فرقه ها با دین اصیل می باشد.

وی در ادامه گفت: از نظر فرقه شناسی فرقه ها به سه دسته تقسیم می شود، دسته اول که اصول کلامی دین را پذیرفته اند مانند فرق اسلامی که به سه اصل توحید، نبوت و معاد پایبند هستند، دسته دوم، فرقه هایی که به اصول یا بعضی از آن ها خدشه وارد می کنند. اینان از مسلک مسلمانی خارج شده اند ،اما خود را مسلمان می دانند حتی با استناد به آیات قرآن تحریفاتی را وارد دین می کنند و دسته سوم، فرقه هایی که اصول دین را نپذیرفته اند و خود را هم مسلمان نمی دانند مانند بهائیت که دین را ناسخ دین اسلام می دانند.

کارشناس سیاسی پس از بیان کامل مسائل مربوط به این سه دسته فرقه توضیحاتی هم در مورد فرق نو ظهور داد و گفت: فرق نو ظهور معنوی، ادیان و انبیاء را انکار می کنند، در صورتی که اغلب آموزه های دین را مطرح می کنند و با سوء استفاده از همین آموزه های دین طرفدارانی را جذب می کنند و اهداف خود را پیش می برند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha