شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1054245
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
فومن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن با تأکید بر این که طلبه باید کارهای خودش را محاسبه کند، بیان کرد: در روایت مشهور نبوی آمده است: «خود را محاسبه کنید قبل از آنکه محاسبه شوید و خود را بسنجید قبل از آنکه سنجیده شوید و برای روز قیامت خود را آماده کنید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین ولی‌رضا قربانی مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن در درس اخلاق طلاب این مدرسه به ارزش استفاده کردن از مطالب علمی و اخلاقی پرداخت و اظهار داشت: فرصت‌هایی که برای انسان به دست می‌آید، قابل تکرار نیست و باید از آن فرصت‌ها استفاده کرد و سعادت انسان به نوع استفاده از این فرصت‌ها بستگی دارد که در راه خدا استفاده کند یا در راه ضلالت و گمراهی.

وی افزود: امیر بیان حضرت امام علی(ع) درباره استفاده از فرصت‌ها می‌فرماید: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر؛ فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید.» (نهج البلاغه حکمت ۲۰)

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که فرصت‌ها ماندگار نیستند، گفت: در همین رابطه قرآن می‌فرماید هرچقدر سعی و تلاش کنید همان‌ قدر سود پیدا می‌کنید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن با تأکید بر این که طلبه باید کارهای خودش را محاسبه کند، بیان کرد: در روایت مشهور نبوی آمده است: «خود را محاسبه کنید قبل از آنکه محاسبه شوید و خود را بسنجید قبل از آنکه سنجیده شوید و برای روز قیامت خود را آماده کنید».

وی به یکی از مصادیق محاسبه اشاره کرد و گفت: بعضی از شهدا در وصیت خودشان کارهای روزانه خودشان را یادداشت می‌کردند، بنابراین زیبنده است که ما هم کارهای روزمره خودمان را بنویسیم و در آخر شب به محاسبه کارهای خودمان بپردازیم.

انتهای پیام

خبرنگار: مهدی یوسف‌زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha