شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تهران

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (ع) تهران گفت: بانوان طلبه‌ی پژوهشگر، در احیای تراث دینی نقش دارند و تبیین گر آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست تخصصی ارائه اثر تولیدی در قالب کتاب توسط منصوره بزرگی پژوهشگر و دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا (ع) تهران، به مناسبت هفته کتاب در این مدرسه برگزار شد.

زهره جعفری معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (ع) تهران در ابتدای نشست با اشاره به هدف از تشکیل چنین جلساتی گفت: هدف، احترام به کتاب و پدید آورندگان کتاب است و اهمیت به این که بانوان طلبه‌ی پژوهشگر در احیای تراث دینی نقش دارند و تبیین گر آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (ع) تهران درباره اهمیت تولید کتاب در حوزه های علمیه، گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ۳۰ بهمن ۱۳۷۰ فرمودند: "حوزه علمیه، یک دستگاه تولیدی و یک کارخانه‌ی عظیم انسانی است؛ باید دائم تولید کند؛ باید کتاب تولید کند؛ آدم و عالِم تولید کند؛ متدین تولید کند؛ فکر تولید کند و حرف تازه‌ای بزند. حرف تازه که تمام نشده است."

وی در ادامه به معرفی آثار مکتوب طلاب سطح ۲ مدرسه در قالب کتاب چاپ شده پرداخت و از منصوره بزرگی مولف کتاب "مبانی فقهی کلامی ولایت فقیه در قرآن" که تحقیق پایانی سطح ۲ بوده است دعوت کرد تا به ارائه مطالب پیرامون موضوع و شیوه تدوین کتاب بپردازد.

منصوره بزرگی گفت: در این کتاب به بررسی مبانی کلامی و فقهی ولایت فقیه از منظر علما و مفسران پرداخته و با استناد به آیات قرآن کریم به تبیین و تحلیل ریشه های مشروعیت الهی ولایت فقیه به عنوان ادامه حکومت پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) در عصر غیبت پرداخته شده است. در این راستا از تفاسیر شیعه و اهل سنت و همچنین نظر علمای فقه و کلام استفاده شده است.

وی در پایان به سؤالات حاضرین پاسخ داد.

پیشنهاد کرسی آزاد اندیشی با توجه به موضوع چالشیِ کتاب مذکور توسط مخاطبین مطرح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha