شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1056669
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
ساوه

حوزه/جلسه آموزشی سفیران سلامت در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،جلسه آموزشی سفیران سلامت صبح امروز با حضور خانم مریم عسگری کارشناس سلامت روان دانشکده علوم پزشکی ساوه و جمعی از مبلغین و طلاب عضو سفیران سلامت در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها برگزار گردید.

خانم عسگری در این جلسه به تعریف خشم و راه های مدیریت آن پرداخت و گفت: خشم واکنش طبیعی بدن در مقابل آنچه که ناخوشایند و ناپسند است می باشد که نیاز به کنترل و مدیریت دارد.

کارشناس سلامت روان با اشاره به شیوه های ابراز خشم اضافه کرد: شیوه منفعلانه که فرد هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و به خود آسیب می زند که موجب افزایش فشار خون، پیری زودرس و افسردگی می شود.

وی ادامه داد: در روش پرخاشگری منفعل که فرد عصبانی هم به خود و هم به دیگران آسیب می زند و در روش خنثی که بهترین شیوه ابراز خشم می باشد فرد جرات مندانه(نه خیلی آرام و نه خیلی با صدای بلند) خشم خود را بروز می دهد که البته به موقعیت های مختلف بستگی دارد .

عسگری در بیان راه های مدیریت خشم افزود: صبوری به هنگام خشم با اجرای قانون ۱۵یا ۳۰ ثانیه مکث، تکنیک چراغ راهنمایی (در هنگام عصبانیت چراغ قرمز است و باید سکوت نمود)، تخلیه هیجانی؛ در صورتی که به کسی آسیب نرسد؛ مبارزه با افکار منفی و حل مسئله از راهکارهای مدیریت خشم می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    0 0
    به جای اینکه طلاب دینی در جامعه پزشکی صحبت کنند، برعکس شده!!!