چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تسریع در احداث مدرسه علمیه شهرستان آوج اولویت جدی حوزه علمیه استان قزوین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج به حدیثی از حضرت امام صادق علیه السلام که فرمودند «مَن تَعَلَّمَ للّه‌ و عَمِلَ للّه‌ و عَلَّمَ للّه‌ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما، فقیلَ: تَعَلَّمَ للّه، و عَمِلَ للّه، و عَلَّمَ للّه!» اشاره کرد و گفت: حضرت در این حدیث می فرماید هر که برای خدا علم بیاموزد و برای خدا [به آن] عمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها از او به بزرگی یاد شود و گفته شود: برای خدا آموخت، برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید شهرستان آوج مرحوم حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی تمام وجودش تقوا بود و همیشه در جهت زنده نگه داشتن نهاد مقدس علم، فرهنگ، دانش و تربیت یعنی حوزه علمیه اهتمام داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: از تمامی ظرفیت های حوزه استان برای تقویت، رشد وتعالی و بالندگی مدرسه امیرالمؤمنین علیه السلام استفاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: در جلسه پرسش و پاسخ، طلاب هیچ سؤال پژوهشی بیان نکردند و اطلاعی در این موضوع نداشتند. رسالت اصلی شما اساتید این است که برای بالا بردن سطح پژوهشی طلاب اقدام کنید تا بتوانند در جشنواره علامه حلی حضوری فعال داشته باشند.

وی به اهمیت جذب طلبه در مدرسه علمیه شهر آوج اشاره کرد و گفت: نباید جذب طلبه را به آخر سال موکول کنیم، بلکه باید همواره در طول سال ادامه داشته باشد؛ یکی از ظرفیت های مهم برگزاری هیئت های مذهبی، مناسبت های ملی و مذهبی، برپایی موکب ها و نماز جمعه است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: پسندیده نیست شهری مثل آوج که بیش از ۴۰۰۰ نفر جمعیت و بیش از صد روستا دارد جذب طلبه کمتری داشته باشد، پس ضروری است در زمینه جذب طلبه در سال جاری همه توان و ظرفیت خود را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: کم توجهی به مسأله نخبه یابی و نخبه پروری یک آسیب است که باید برای رفع آن گام‌های جدی با همکاری اساتید برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، به همراه اساتید مدرسه علمیه شهرستان آوج با حضور در گلزار شهدا وآرامگاه مرحوم حجت الاسلام هاشمی یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

تسریع در ساخت مدرسه علمیه آوج اولویت حوزه علمیه استان قزوین است

تسریع در ساخت مدرسه علمیه آوج اولویت حوزه علمیه استان قزوین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha