یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
برنامه نسیم وصل

حوزه/ تهیه کننده و کارگردان برنامه قرآنی نسیم وصل، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی را از اهداف اصلی این کاروان قرآنی عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است کسی که عشق به قرآن دارد آن را در زندگی، هنر و کارش جریان سازد.

سید ناصر سجادی تهیه کننده و کارگردان برنامه قرآنی نسیم وصل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در نایین، گفت: برنامه نسیم وصل به صورت کاروان قرآنی شهر به شهر و روستا به روستا سفر می‌کند تا ظرفیت‌های قرآنی در همه حوزه‌ها را شناسایی نماید.

وی با اشاره به اینکه برنامه در گذشته به صورت محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت برگزار می‌گردید، افزود: اکنون با شیوه جدید به کشف استعدادهای قرآنی پرداخته‌ایم تا علاوه بر حافظان و قاریان ممتاز و شاخص، هر کسی در هر حوزه‌ای که به قرآن کریم خدمت کرده است را معرفی نماییم.

تهیه کننده برنامه قرآنی نسیم وصل تصریح کرد: هر شخصی که در حوزه‌های هنری، فکری، فرهنگی، رسانه‌ای و در زمینه‌های فرش بافی، گرافیک، خطاطی، نقاشی و صنایع دستی عشق و ارادت خود را به قرآن نشان داده باشد و حتی در حوزه‌های مختلف کاری و اصناف همچون کاسبان و پزشکانی که کارشان را با قرآن شروع می‌کنند، می‌توانند در این برنامه مطرح شوند.

وی ادامه داد: ما با هماهنگی مسؤولان شورای عالی قرآن در شهرها، چهره‌های برتر را شناسایی کرده که در بقاع متبرکه همانند حسینیه‌ها، گلزار شهدا و امامزادگان ضبط برنامه صورت می‌گیرد و خروجی آن در شبکه قرآن صدا و سیما به نمایش گذاشته می‌شود.

سجادی، نایین را چهارمین مقصد این کاروان عنوان کرد و گفت: هدف نهایی این است که به همه نشان دهیم ما یک کشور قرآنی هستیم و قرآن در همه صنوف و تمام بخش‌های زندگی ایرانیان متبلور است، ان شاءالله قرآن توفیق بدهد که مسیر را درست طی کنیم و موفق بشویم.

وی اضافه کرد: در آینده قرار است که تمام چهره‌های قرآنی شناسایی شده را برای یک همایش بزرگ در تهران با حضور مسؤولان کشوری دعوت و از آن‌ها تجلیل نماییم.

تهیه کننده برنامه قرآنی نسیم وصل با بیان اینکه پخش زنده زیارت آل یاسین از ۳۰۰ نقطه کشور در برنامه عطر عاشقی، زمینه تولید این برنامه قرآنی را فراهم کرده است، بیان کرد: بعد از یک جلسه با مقام معظم رهبری که ایشان تأکید کردند از جلسات قرآن غفلت شده است، آقای خاموشی ریاست اوقاف با ریاست صدا و سیما این موضوع را مطرح نموده و ایده جریان‌سازی جلسات قرآنی را طبق تجربه‌ای که از برنامه عطر عاشقی داشتم به بنده معرفی کردند و ما این سبک نوپا و مستندگونه قرآنی را انتخاب کردیم.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم که در این راه به ما کمک کنند و از طریق تارنمای شبکه قرآن یا در فضای مجازی، ظرفیت‌های قرآنی اطراف خودشان را معرفی نمایند.

سجادی در پایان با اشاره به وصیت امام خمینی(ره) که بپا خیزید و قرآن را از سر قبرها نجات دهید، عنوان کرد: نسبت به قرآن غفلت شده است و ما باید قرآن را از روی طاقچه‌ها برداشته و عموم مردم را برای تدّبر و فهم قرآن درگیر و فعال کنیم، تلاش ما این است که یک فضای متنبه ایجاد شود و دل‌ها را جذب قرآن نماییم تا بیشتر از این کسی که عشق به قرآن دارد آن را در زندگی، هنر و کارش جریان سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha