چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
خبر دروغ

حوزه/ عتباتی گفت: بر خلاف ادعای رسانه های معاند، هیچ حکمی مبنی بر اعدام برادران طه زاده در آذربایجان غربی صادر نشده است و پرونده این دو فرد در مرحله بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، رسانه های معاند خارجی در ادامه پازل های دروغ سازی و روایت سازی دروغ خود از دیروز مدعی شده اند که ۲ برادر به نام‌های فرهاد و فرزاد طه زاده در شهرستان اشنویه استان آذربایجان غربی به اعدام محکوم شده اند.

سایت تجزیه‌طلب هه‌نگاو که در خبرسازی و انتشار اخبار دروغ سرآمد است و از سوی جریان های معاند حمایت می شود نیز دیروز جزو اولین جریان هایی بود که این خبر دروغ را منتشر کرده و مدعی شد اعدام این دو فرد قطعی شده و این ۲ برادر «در خطر اعدام قریب الوقوع» هستند.

بی بی سی فارسی نیز در ادامه جریان دروغ سازی و تحریک مردم به اغتشاشات خیابانی، اعلام کرده بود که حکم اعدام فرهاد و فرزاد طەزادە صبح امروز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه اجرا خواهد شد.

دویچه وله دیگر رسانه معاند به نقل از خانواده این فرد اشنویه ای نوشته بود؛ حکم دو جوان اشنویه ای در ۱۵ آذر و بدون حضور آن ها در محکمه صادر شده و قرار است برادران طه زاده چهارشنبه اعدام شوند.

شبکه سعودی اینترنشنال نیز در ادامه تکمیل پازل دروغ پردازی ها و سونامی روایت سازی دروغ علیه ایران به نقل از نزدیکان فرهاد و فرزاد طه‌زاده، نوشته است: جان این دو شهروند معترض در خطر است و آن‌ها در معرض اعدام قریب‌الوقوع هستند.

همچنین رادیو فردا نیز همین خط خبری دروغ را پیگیری کرده و آن را به نحو دیگری پوشش داده است.

هاکان دمیر نماینده پارلمان آلمان هم در توییتر خود بدون آگاهی از جریان و داشتن سواد رسانه ای در واکنش به این خبر دروغ و ساختگی، نوشت: «من کفالت برادران فرزاد طه زاده و فرهاد طه زاده را به عهده می گیرم. آنها قرار است فردا (چهارشنبه) اعدام شوند. آنها سه‌شنبه هفته پیش محکوم شدند. من از سفیر ایران می‌خواهم این اعدام‌ها را متوقف کند!».

هیچ حکم اعدامی در اشنویه صادر نشده است

نکته مشترک در دروغ سازی های همه این شبکه ها این است که هیچ کدام اشاره ای به منبع خبر نکرده اند و صرفا به نقل قول از یک منبع آگاه و یا خانواده دو جوان اشنویه ای بسنده کرده اند که در اطلاع رسانی و خبر، خبری که فاقد منبع باشد غیر معتبر است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی اداره کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با جزییات پرونده فرهاد و فرزاد طه زاده هیچ حکمی صادر نشده است.

ناصر عتباتی گفته ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر صدور حکم اعدام برای این ۲ برادر صحت ندارد و این خبر کذب است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تأکید کرد: در شهرستان اشنویه هیچ حکم اعدامی برای فردی در رابطه با اغتشاشات اخیر صادر نشده است.

عتباتی ادامه داد: فرهاد و فرزاد طه‌زاده در جریان اغتشاشات اخیر در شهرستان اشنویه دستگیر شده‌اند و پرونده آن‌ها در مرحله بازپرسی قرار دارد و هنوز دادگاهی برای این افراد تشکیل نشده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha