شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی زاده بنیاد اما رضا ع

حوزه/ مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) مطلع پیوند جریان اندیشه ای دانشگاه با جریان هنر و رسانه است تا از دل این ارتباط سیره و معارف رضوی را با زبان امروز به جامعه ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مرتضی سعیدی زاده عصر روز گذشته در سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز که در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبیین رویکرد بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در عرصه مدیریت فرهنگی و تبلیغی و نوع تعامل با مجموعه های علمی، گفت: این روزها در هماورد تمدنی با غرب هستیم و نشانه های آن در عرصه اجتماع قابل رصد است.

وی با بیان این که شرائط امروز دنیا، مبارزه با تمدن غرب، نجران و کفر روز است، تصریح کرد: همانگونه که پیامبر اسلام(ص)، در آن زمان همه سرمایه های معنوی خودشان را در روز مباهله به میدان آوردند تا در میدان بتوانند با جریان نجران و مسیحیت مقابله کنند، ما نیز باید همه سرمایه های معنوی خود را به میدان آوریم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان این که معتقدیم در نظام جمهوری اسلامی سرمایه ای معنوی، برتر از حضرت رضا(ع) نداریم، ابراز کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب سرمایه معنوی و ولی نعمت همه ما هم از جهت مادی، هم معنوی و هم فکری حضرت رضا(ع) بوده و باید ایشان را بعنوان یک امام زنده برای امروز، محور قرار دهیم.

شخصیت راهبردی حضرت رضا(ع) مورد توجه پژوهشگران باشد

سعیدی زاده با بیان این که حضرت رضا(ع) شخصیت عظیمی در ارائه راهکار برای مسائل امروز جامعه دارند، خاطر نشان کرد: نباید علی بن موسی الرضا(ع) را در گوشه تاریخ محصور کرد، بلکه شخصیت ثامن الحجج راهبردی است.

وی با بیان این که در دومین گام انقلاب، تمدن سازی، دولت سازی و جامعه سازی اسلام پیشاروی ماست که از این بابت، باید توجه معطوف به مولفه های حکمرانی اسلامی در سیره امام رضا(ع) وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: همه باید سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی را رویکرد خود بدانند تا برخوردار از سرچشمه علمی باشد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) ادامه داد: امروز جامعه اسلامی تشنه معنویت و اخلاق است و اخلاق جامع صفت های فضیلت، ایثار، جهاد، از خودگذشتگی، رحمت و مرحمت و خیرخواهی در بهترین نوع آن است.

جهان امروز تشنه معنویت و سبک زندگی اسلامی است

سعیدی زاده با بیان این که معنویت، شخصیت وارسته امت اسلام را به توحید، وحدت و منبع فیض الهی نزدیک می کند، خاطر نشان کرد: از منبع فیض باید برای رسیدن جامعه به سبک زندگی اسلامی مبتنی بر معنویت استفاده کنیم چراکه گمشده ما معنویت است و جامعه باید خود را به سمت عبودیت و الوهیت در والاترین مقام نزدیک کند.

وی با بیان این که جهان امروز تشنه معنویت و سبک زندگی اسلامی بوده و سیره عالم آل محمد(ص) نیز مبتنی بر گفت و گو، مناظره و تعامل است، گفت: جامعه امروز دچار چالش عدم تعامل و ارتباط با جریان علمی کشور و جریان عمومی جامعه است و گاها نمی توان معارف الهی را با مدعیان ادیان که بعضا دچار چالش های رویکردی هستند، ارتباط داد.

زبان فطرت، کرامت و حریت انسان هاست

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)با بیان این که حضرت رضا(ع) چنین می فرمایند که شرط تبعیت و احیای امر ما، سخن گفتن با زبان فطرت مردم است، بیان کرد: ارتباط با جامعه بین الملل از زبان فطرت ممکن است و زبان فطرت نیز بر اساس بیان ثامن الحجج(ع)، زبان کرامت و حریت انسان ها فارغ از هر نوع قید و بندی است.

سعیدی زاده با بیان این که برای توسعه جریان فرهنگ رضوی، باید با شبکه و ساختار پیش رفت، عنوان کرد: باید بین جریان فکر و اندیشه و هنر و رسانه ارتباط و دیالوگ ایجاد کنیم چراکه حلقه مفقوده ما در بستر فرهنگ و هنر عدم ارتباط و تعامل تنگاتنگ با جریان اصحاب فکر و اندیشه است که می تواند در این کنگره منشا اثر باشد.

وی با بیان این که امروز، در آغاز به کار سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و رونمایی از فراخوان های ۱۶ گانه این جشنواره هستیم که امیدواریم بستر ارتباط تعاملی جریان معارف اهل بیت(ع) با زبان هنر و رسانه ایجاد شود، گفت: هنر عطیه الهی و بروز هنر نیز در چگونگی تبیین است؛ لذا ما نیاز داریم در شرائط امروز جامعه اسلامی و در طلیعه این کنگره، بین هنرمند و اصحاب فکر و اندیشه در چگونگی بروز هنر و خلق اثر ماندگار ارتباط ایجاد کنیم.

رسانه باید محتوای غنی علمی در تعامل با جریان اندیشه ارائه دهد

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان این که ناظر به مسائل انقلاب اسلامی باید تولید محتوا و ادبیات داشته باشیم که این مساله از تعامل جریان اندیشه و هنر و رسانه محقق خواهد شد، تصریح کرد: امروز مهمترین ابزار بین قدرت ها رسانه بوده و آن سویی مغلوب است که ارتباط با جریان رسانه نداشته باشد.

سعیدی زاده با بیان این که رسانه آنگاه می تواند اثرگذار باشد که جریان محتوای غنی را ارائه کند، تصریح کرد: اشکال ما عدم ارتباط و تعامل بین هنر و رسانه است و امروز در مقابل ما آرایش پیچیده، متنوع، متکثر، فنی و پیشرفته در حوزه رسانه شکل گرفته است؛ لذا امید داریم تا در بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، طی ۴ سال آینده جریان هنر و رسانه را از بستر فکر و اندیشه عبور داده و تولیدات فاخری را متناسب با شرائط روز ارائه دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا جریان اندیشه ای دانشگاه با جریان هنر و رسانه تلفیق شده و از دل این ارتباط سیره و معارف رضوی را با زبان امروز و شاخصه های زبان فطرت که کرامت، صدق، ربوبیت و سادگی، بتوان به دلدادگان معارف اهل البیت(ع) در اقصی نقاط جهان ارائه و از دل این تعامل، اثرات ارزشمندی را برای جریان انقلاب ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha