شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: اگر امروز مسلمین در دنیا وضعیت خوبی ندارند این را باید ناشی از عدم شناخت درست آنها از دین مبین اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان سنندج، اظهار داشت: مسلمان واقعی را باید کسی دانست که جدای از روحیه دینی و معنوی، دارای قدرت تشخیص مسایل از هم باشد، یعنی دارای بینش در همه موارد باشد.

امام جمعه موقت سنندج، تصریح کرد: مسلمان دیندار و بی‌بصیرت، بی‌گمان در طول زندگی با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد و نخواهد توانست از عهده حل آنها برآید، بنابراین شایسته است که دینداری ما همراه با بصیرت و بینش باشد.

وی یادآور شد: اگر امروز به نوعی شاهد وضعیت منفعل کشورهای اسلامی در سطح جهان هستیم، همه اینها را باید معلول بی‌تدبیری و بی‌بصیرتی برخی از سران اسلامی و خود مسلمانان دانست.

ماموستا راستی با تأکید بر اینکه اسلام دینی به روز است و در ظرف زمان و مکان محدود نمی‌شود، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد دین رحمانی اسلام، جامعیت آن است، این آیین برای تمام مسایل و مراحل زندگی ما راه حل دارد، لذا شناخت و فهم درست از دین اجازه نمی‌دهد که در فراز و نشیب‌های زندگی به بن بست برسیم.

ماموستا راستی گفت: جامعیت اسلام به حدی است که برای تمامی حوزه‌ها دستورالعمل به معنای کاربردی دارد، برای اقتصاد، برای فرهنگ، برای مذهب، دستورات بسیار کاربردی و تحول آفرین وجود دارد، لذا اگر امروز مسلمین در دنیا وضعیت خوبی ندارند، این را باید ناشی از عدم شناخت درست آنها از دین مبین اسلام دانست.

امام جمعه موقت سنندج، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید مبانی اصلی و کاربردی که اسلام برای مسلمین تعریف کرده را به مخاطب و جامعه هدف بشناسانند، زیرا شناخت درست از دین زمینه‌ای برای شکوفایی استعدادها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha