شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1059780
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
افتتاح شانزدهمین سوگواره  حدیث غربت

حوزه/ در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شانزدهمین سوگواره ی حدیث غربت با حضور آیت الله کریمی جهرمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی با حضور در کوچه های نمادین بنی هاشم، از قسمت های مختلف مجموعه‌ی سوگواره بازدید کرد و توضیحات کارشناسان مذهبی بخش های مختلف این مجموعه را شنید.

وی در پایان بازدید خود در جمع خادمان حضرت زهرا سلام الله علیها و برپاکنندگان این سوگواره، طیّ سخنان کوتاهی برگزاری این مجموعه را در راستای تعظیم شعائر دینی و اقدامی اثرگذار در اذهان مردم دانست.

آیت الله کریمی جهرمی ضمن تشکر از دست اندرکاران و خدمتگزاران این سوگواره گفت: استفاده از هنر در ترسیم وقایع دوران شهادت پیامبر اکرم تا شهادت حضرت زهرا علیهما السلام، اقدام و ابتکاری بسیار بااهمیت و گرانسنگ است. بیان و توصیف وقایع مهم تاریخ اسلام و رنج های حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به نحو ملموس و با استفاده از ابزار هنر ، سبب ایجاد اتصال و ارتباط آسان تر و عمیق تر مردم به خصوص نسل جوان با وقایع دوران شهادت حضرت زهرا است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه هایی در برهه زمانی کنونی گفت: امروز خانواده ها و جامعه نیازمند تعریف صحیح از مکتب اسلام و مکتب فاطمی است، باید در این گونه برنامه ها ضمن آشنایی با وقایع، مردم را با مکتب حضرت زهرا آشناکرد، مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها، مکتب مقابله با ظلم ،دفاع از امام زمان و خدمت به بندگان خدا بود تا روح دینداری را در جانهای مرده ی مردمان بدمد و بیان این مطالب در خلال بازدید خانواده ها قطعا اثرات قابل توجهی در شیوه و نوع زندگی مردم خواهد داشت.

آیت الله کریمی جهرمی با بیان صلوات مخصوص حضرت زهرا سلام الله علیها و تبیین فرازهایی از آن برای حاضران گفت: جوامع بشری که امروز مشتاقانه دنبال عرفان هستند باید به سمت عرفان حضرت زهرا بیایند. عرفان عمیق ایشان در صبر بر بلاها و مصائب که فرمود خشنود به رضای الهی و مقدرات خداوند هستم ، ظهور عرفانشان در دعا برای همسایه پیش از دعا برای خود و درس های دیگر باید به زبان روز به جوامع مختلف منتقل گردد تا راه سعادت مردم هموار گردد.

وی گفت: راه نجات و سعادت فقط ، آشنایی کامل با ابعاد وجودی و سیره ی آن حضرت و سپس تواضع مردم در برابر عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها و اقتدا به وجود مقدسی که مقتدای همه ی امامان معصوم علیهم السلام است می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    آدرس؟