شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1059840
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان ارتباط با نسل جوان را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی عنوان کرد و گفت: امروز لازم است که حرف نسل جوان را بشنویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی و گرامیداشت روز شهرستان رزن، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س)، در خطبه فدکیه نگرانی‌های خود در رابطه با آینده جامعه اسلامی را مطرح کردند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که حضرت(س) بر آن تأکید داشتند، ایجاد اختلاف در امت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف انبیا نیز از بین بردن شکاف اجتماعی در جوامع مختلف بود، گفت: در طول تاریخ بارها جبهه کفر و نفاق به دنبال ایجاد نفاق و شکاف اجتماعی در جامعه اسلامی بوده است.

امام جمعه همدان با طرح این سؤال که اگر انحرافی در جامعه ایجاد شد برای برطرف کردن آن چه باید کرد، گفت: اسلام تفرقه در جامعه را ولو حق علی(ع) غصب شود، نمی‌پذیرد.

وی افزود: وجود اختلاف سلایق امری عادی است اما نکته مهم آن است که چگونه می‌شود برای ایجاد وحدت در جامعه تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کسی که تفرقه ایجاد کند مورد نفرین امام رضا(ع) قرار می‌گیرد، گفت: در کلام حضرت زهرا(س) محور رسیدن به وحدت و در امان ماندن از تفرقه‌ها، تمسک به ولایت اهل بیت(ع) و حرکت به دنبال امیرالمومنین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه بنا بر روایات حضرت حجت(عج)، در دوران غیبت، محور وحدت در مواجه با اختلافات اجتماعی و سیاسی مراجعه به راویان احادیث است، یادآور شد: راویان احادیث در ادبیات امروز به مرجع تقلید و ولی فقیه تعبیر می‌شود که سخنانشان از منابع دینی و آیات قرآن و روایات استنباط می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه با مشاهده سخنرانی‌های امامین انقلاب میزان تطابق آن با قرآن و روایات را متوجه می‌شویم، اظهار داشت: امروز با مطالعه موضع گیری‌های اجتماعی رهبر معظم انقلاب به خوبی متوجه می‌شویم که با قرآن و روایات سازگار است.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه رزن منطقه‌ای عالم خیز است، یادآور شد: علمایی چون شهید مفتح، مرحوم آخوند همدانی، ملاحسینقلی شوندی و آیت الله العظمی نوری همدانی همه نمونه‌هایی از بزرگان این دیار هستند.

امام جمعه همدان ارتباط با نسل جوان را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی عنوان کرد و گفت: امروز لازم است که حرف نسل جوان را بشنویم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد وحدت باید دغدغه نسل جوان را شنید، یادآور شد: امروز وظیفه ما این است که حرف‌ها و دغدغه‌های نسل جوان را بشنویم و برای برطرف کردن آن تلاش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha