شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از مکتب حاج قاسم باید درس گرفت، زیرا این مکتب تربیت کننده چند شاخصه دارد که ایمان اولین آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در افتتاحیه دوره آموزشی مکتب حاج قاسم ویژه فعالان و کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: خداوند عطیه‌ای به حاج قاسم بخشید که در دل ایرانی و غیرایرانی، مسلمان و غیرمسلمان جا پیدا کرد که از این عطیه باید بیشتر استفاده شود تا از شعار به شعور برسیم و مکتب به گفتمان تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: از مکتب حاج قاسم باید درس گرفت، زیرا این مکتب تربیت کننده چند شاخصه دارد که ایمان اولین آن است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم از ایمان قوی برخوردار بود، ادامه داد: مومن با ایمان و قوی با شبهه دشمن فریب نمی‌خورد و دچار سستی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: مکتب حاج قاسم مکتب ایمان قوی است، زیر شک و شبهه به خود راه نداد و محکم و مقاوم در این مسیر ماند و راه را ادامه داد.

معرفت دینی شاخص مکتب حاج قاسم

امام جمعه شهرکرد معرفت دینی را شاخصه دوم دانست و بیان کرد: حاج قاسم راه دین را در آیات ۵۹ و ۶۰ سوره مبارکه نساء جست‌وجو کرد، ائمه اطهار(ع) را اولاامر می‌داند و اگر امروز دست در دست ولی فقیه داده است بر اساس امر همین حجت موعود است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام توضیح داد: حاج قاسم به اسلام ناب معرفت داشت و در دریای معرفت اسلامی شناور شد، به اوج رسید و به حدی بصیرت پیدا کرد که مراجع را هم راهنمایی کرد و توصیه داشت ولی امر را تنها نگذارید.

محبت شاخصه سوم مکتب حاج قاسم

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: دل‌سپاری و محبت الهی شاخصه سوم مکتب حاج قاسم است.

وی در پایان گفت: مکتب حاج قاسم شاخصه‌هایی دارد که باید به آن فکر کنیم، سفر شما یک سفر معرفتی است پس اولین کاری که باید انجام دهید فکر کردن است؛ حاج قاسم که بود و چه ویژگی‌هایی داشت؟

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha