شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الازهر مصر

حوزه/ علمای الازهر به مناسبت سالروز ولادت حضرت سکینه دختر امام حسین (علیه السلام) مراسم علمی و شادی برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای الازهر به مناسبت سالروز ولادت حضرت سکینه دختر امام حسین (علیه السلام) مراسم علمی و شادی برگزار کردند.

"محمد مهنا" استاد شریعت و قانون در دانشگاه الازهر در این مراسم گفت: مفهوم آل البیت دارای انوار و اسراری است که ما نمی‌توانیم بر آن احاطه داشته باشیم و این مفهوم دارای کرامت و ارتباط با حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

از سوی دیگر اسامه الازهری استاد دانشگاه الازهر و مشاور رئیس جمهور مصر در امور دینی گفت: خداوند متعال با فضل، رحمت و سعادت که به واسطه پیامبر اکرم (ص) نمایانگر شد، در هستی تجلی یافت. این تجمع علما برای بزرگداشت بانوی بزرگوار از خاندان نبوّت حضرت سکینه (سلام الله علیها) است و این نشانگر محبت نبی اکرم (ص) و اهل بیت بزرگوار (علیهم السلام) است.

فتحی حجازی استاد بلاغت و نقد در دانشگاه القاهره گفت: محبت یکی از معانی والایی است که قابل خرید و فروش نیست و یک فضل و لطف از سوی خداوند است که در قلوب بندگان قرار می گیرد.

از طرف دیگر شیخ محمد عبد الباعث الکتانی اشاره کرد: خداوند متعال نعمت اهل بیت (علیهم السلام) را به مصر عنایت بخشید و این کشور با حضور این بزرگواران در امنیت قرار گرفت.

وی ادامه داد: وجود اهل بیت (ع) برای امت اسلامی سودمند است و تنها کسانی که دوستدار خداوند، پیامبر و اهل بیت (ع) هستند، از حوض کوثر می نوشند.

همچنین شیخ سید شبیلی واعظ الازهر تصریح کرد: حضرت سکینه (س) از علم، فصاحت، شعر و زیبایی بهره مند بودند و ایشان اولین کسی هستند که از میان فرزندان امام علی (علیه السلام) وارد مصر شدند.

وی در پایان گفت: اسم سکینه برگرفته از مفهوم آرامش، امنیت، استقرار و رضایت است و در خون خود آثار نبوت را از پدرش امام حسین (ع) و عظمت پادشاهی عربی را از مادرش حضرت رباب (س) به همراه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha