شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نمایش زخم

تئاتر «زخم»، نمایش دلنشین در راستای تبیین معارف سیره حضرت زهرا(س)، این شب ها در ایام فاطمیه، از ۲۷ آذر تا ۶ دی‌ماه، هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ توسط گروه هنری ماهو در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، جهان امروز، جهان تصویر است و در همین جهان، جذاب‌ترین، کارآمدترین و ماندگارترین شیوه بیان و ارائه اطلاعات به مخاطبان، جادوی تصویر است. رسانه‌های جمعی، فارغ از هر نگاهی، خوش‌بینانه یا بدبینانه بر روی مخاطبان خود تأثیر دارند و می‌توانند به مانند الگویی در زندگی مخاطبان مطرح شوند و تصاویر ذهنی آنان را نسبت به مفاهیم مادی و معنوی دگرگون کنند و تصویر جدیدی جایگزین آن نمایند.
یکی از مسائلی که با ورود فیلم سازان مسلمان مورد تاکید قرار گرفت، مسئله خطیر ورود به عرصه تولید نمایش های اثرگذار در باب گفتمان دین، درباره پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و شخصیت‌های صدر تاریخ است.

در همین راستا، با رویکرد پرداخت به مباحث نمایش در عرصه دین، گروه فرهنگی هنری ماهو در مرداد ماه ۱۳۹۷ با رویکرد ترویج معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت تاسیس شد که در غدیر همان سال تئاتری با نام «فریاد مقدس» اولین اجرا رسمی خود را آغاز کرد. پیش از تاسیس رسمی، این گروه توانست تا تئاتر غریب‌ترین را در فاطمیه سال ۱۳۹۵ که مخاطب آن دانش‌آموزان دبیرستانی بود به روی صحنه ببرد و با کمترین امکانات در فاطمیه آن سال به نتیجه رسید و بعد از آن گروه مصمم شد که فاطمیه هرسال تحت هر شرایطی به تولید محتوا و اجرای تئاتر بپردازد.

پس از آن تئاتر مجهول در سال ۱۳۹۶، تئاتر فریاد مقدس در غدیر سال ۱۳۹۷، تئاتر ریشه در فاطمیه سال ۱۳۹۷، تئاتر در های کج در فاطمیه سال ۱۳۹۸، سوگ‌خوانی اضطرار در دهه دوم محرم الحرام ۱۳۹۹، تقاص در فاطمیه ۱۳۹۹و سوگ‌خوانی عبرت در محرم سال ۱۴۰۰ اجرا شد که نمودار پیشرفت هر برنامه بیانگر پیشرفت گروه است.

نمایش زخم؛ تئاتری جذاب و دلنشین برای اکران این روزها در ایام فاطمیه

نمایش «زخم» نیز در قالب دلنشین و پرمخاطب تئاتر، برای امسال برنامه ریزی شد و در همین راستا، این روزها به مناسبت ایام فاطمیه، از ۲۷ آذر تا ۶ دی‌ماه توسط گروه هنری ماهو در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به اجرا می‌پردازد و برنامه زمان بندی این برنامه نیز از ساعت۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ دقیقه می باشند.

این نمایش ‌که به اتفاقات شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد، ششمین نمایش تولیدی گروه هنری ماهو در خصوص ایام فاطمیه در سال‌های اخیر و نمایش خیره کننده ای است که بیننده را محو در واقعه کرده و پای کار می نشاند. نویسندگی آن برعهده سید محمدرضا رضوی و حسین رمضانی و کارگردانی آن برعهده سید مهدی وحیدی است.

جلال شهبازنژاد، علیرضا ضیاء‌چمنی، حامد یزدی، غلامرضا عارف‌نژاد، سجاد علی‌آبادی، امید قادریان، مجید قادری، سید جعفر سجادی، سید مصطفی ظریف، سید فرهاد مهدوی، سید مرتضی حسینی، دانیال نامدار، محمد معلومات، محمدصادق امیری، محمدمهدی صاحب، یونس قائنی، علیرضا رشیدپور و حسین پنام بازیگران این تئاتر هستند.

در این تئاتر سید وحید حمیدزاده بعنوان دستیار کارگردان، مهدی سیم ریز و محمد حسین زاده بعنوان مشاور پروژه، محمود کریمی و حسام الدین انوشیروانی بعنوان طراح نور، هادی کسایی بعنوان طراح موسیقی، اعظم السادات عزیزی بعنوان طراح گریم، سید جعفر سجادی و جواد همایون بعنوان طراح لباس، سید وحید حمیدزاده بعنوان طراح دکور، سید محمد امین فاطمی بعنوان مدیر تولید و منشی صحنه و وحید زنگنه بایگی بعنوان مدیر روابط عمومی حضور دارند.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مهدی‌ سیم‌ریز، عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر اجرای تئاتر مشهد نیز به عنوان مشاور پروژه در کنار این تئاتر حضور داشته‌اند.

نمایش «زخم»؛ تجلی معارف سیره حضرت زهرا(س) در جلوه کار خادمان هنری

اعضای گروه فرهنگی هنری ماهو که امسال تئاتر درخشان«زخم» را در سالن تئاتر شهر به نمایش درآورده اند، ماحصل یک جمع نخبگانی دانشجو و طلبه نسل جوان حدودا ۲۰ ساله هستند که با مزین بودن به خصلت مبارک جوانی و اندیشه پویا، توانسته اند هر شب با اثر فاخر و مخاطب پسند خود، قریب به دوساعت مخاطب را پای نمایش بنشانند.

این گروه با ارائه یک نمایش دیدنی تلاش کرده اند تا با خط مشی ارائه هنر مذهبی مورد پسند مخاطب، تجلی یک نمونه از هنر مذهبی متعهد نسبت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی را ارائه دهند؛ در همین راستا باید گفت شاکله گروه غالبا حوزوی و طلبه در کنار نسل دانشجو و دانشگاهی است که توانسته اند تا با هدایت و راهبری عالمان و شخصیت های برجسته حوزوی، خوانشی درخور از گفتمان انقلاب اسلامی و مباحث اسلام ناب محمدی(ص) را ارائه دهند.

تئاتر زخم، نمودار هنر مذهبی متعهد نسبت به گفتمان اصیل انقلاب است

گروه فرهنگی هنری ماهو همچنین پیوسته تلاش کرده تا با این گام بزرگ خود، گفتمان سازی و جریان سازی در عرصه هنر نیز داشته باشد و با همین رویکرد، گروه های نخبگانی دیگری نیز در سطح شهر و کشور، با همین رسالت پیشرفت و خدمت هنردر عرصه مباحث انقلاب، ورود جدی داشته و گروه های ارزشمندی را فعال کنند.

موضوع دیگری متمایز کننده خدمت خادمان هنری مجموعه فرهنگی هنری ماهو، آن است که این گروه با یک استقلال و بدون وابستگی مادی به ارگان ها و نهادهای ذی ربط، به صورت جهادی فعالیت دارند و تئاتر این شب ها نیز برای همه مخاطبان و علاقه مندان به عرصه هنر در راستای ترویج فرهنگ فاطمی، رایگان به اجرا در آمده است.

استقبال شایسته از تئاتر رایگان زخم، مورد اقبال گرم مخاطبان

تأکید به تاسی از فرهنگ سیره حضرت زهرا(س) در حوزه های فنی و محتوا نکته دیگری است که در نمایش چشمنوازی می کند؛ خلقان نمایش دلنشین «زخم» این محتوا را ماحصل نیاز جامعه و بر اساس هم افزایی ها و هم اندیشی های عالمانه با اساتید معزز حوزه علمیه خراسان، روحانیون فاضل و اساتید دانشگاه می دانند و همین پشتوانه علمی درخور، کار را متمایز با دیگر تئاتر های مذهبی کشور و مورد عنایت ائمه معصومین قرار داده است.

استقبال مخاطبان و علاقه مندان به این کار تشکیلاتی گروه فرهنگی هنری ماهو، در شب های گذشته و نسبت به سال های قبل قابل توجه بوده و توانسته اند تا مسیر رو به پیشرفت را در سنوات اخیر با سرعت پشت سر بگذارد.

برای خلق نمایشنامه، دانشجویان و طلاب مکتبی پای مباحثه نشسته اند

نمایشنامه این اثر هنری فاخر نیز ماحصل مباحثه و اندیشه انقلابی طلاب و دانشجویان علاقه مند به عرصه هنر، است و در جمعی که دانشجویان و طلاب مکتبی حضور دارند، نمایشنامه مورد دقت نظر چندین و چند ماهه قرار گرفته و چینش و ساختار آن امسال همچون سال های قبل و در فضای نمایش اثرگذار برای همراهی مخاطب است.

شایان ذکر است؛ علاقه مندان و مخاطبان می توانند برای تماشای تئاتر زخم با مراجعه به سایت mahogroup.ir بلیت خود را رزرو نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۳۴۱۴۱۵۷۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha