شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست اقتصاد مقاومتی

حوزه/  به مناسبت هفته پژوهش نشست مشترک اساتید و دبیران حلقه های علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست مشترک اساتید و دبیران حلقه های علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی و حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی در مرکز راهبری برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این نشست اهداف و روند شکل گیری حلقه های علمی و فشرده‌ای از اهم نتایج و دستاوردهای علمی توسط حجج اسلام یوسفی، قنبرزاده و عبادی مطرح گردید و سپس دبیران گزارشی از فعالیت ها و پیشرفت پژوهشی حلقه ها را ارائه نمودند.
اهم مطالب این نشست به قرار زیر بود: حلقه علمی حل مسئله شامل حلقه های دانش بنیان، الگوی تقنین بانکداری، الگوی عملیاتی بانکداری، تعاون، رمز ارزها ،فقه پول، عدالت و قوانین حمایت از کالای ایرانی فعالیت دارند.

دو حلقه علمی به عنوان حلقه پشتیبان نظری شامل موضوع آیات و روایات اقتصادی و روش شناسی مطالعات و تحقیقات جامع منظمی را دنبال می نمایند.

در ۱۰ حلقه علمی بالغ بر ۶۵ پژوهشگر اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی در مقطع سطح ۴ و دکترا فعالیت علمی و پژوهشی دارند.

حلقه های علمی با همکاری و حمایت برخی از مراکز حوزوی و حاکمیتی می توانند پاسخگوی نیازها و مطالبات اقتصادی برخی از نهادها و مجموعه های نظام و انقلاب باشند.

در پایان نشست نیز حجت الاسلام و المسلمین مقیمی معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن تشکر از حضور اساتید و پژوهشگران حلقه ها گزارشی از اقدامات و تسهیلات معاونت پژوهش حوزه های علمیه و همچنین محور های حمایتی نسبت به حلقه های علمی را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام لطف بفرمائید خروجی این جلسات را پی گیری و معرفی کنید. وگزارش وفایل های علمی را جهت استفاده ارائه فرمایید. باتشکر