شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید سلیمانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به برخی ویژگی های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: خداباوری و خدامحوری در همه شئون زندگی یکی از این ویژگی ها است؛ خدا محوری یعنی اینکه سکوت و فریاد انسان برای خدا باشد، قیام و قعود انسان، حب و بغض انسان و حرکت و سکون انسان، همه برای خدا باشد و شهید سلیمانی اینگونه بود.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: با بصیرت افزایی خود را برای فتنه‌های پیچیده آماده کنیم؛ فتنه جامعه را دچار حیرت و تردید می‌کند و رمق دفاع از حق و حقیقت را از مردم سلب می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر راه نجات از فتنه‌ها را بصیرت دانست و افزود: بصیرتی که در پرتو آگاهی و دانایی به دست می‌آید؛ پیامبر(ص) فرمود «به زودی فتنه‌هایی روی خواهد داد که فرد، صبح با ایمان است و شب کافر؛ مگر کسی که خدای تعالی او را به علم، زنده بدارد»

وی بیان کرد: کسی که بصیرت نداشته باشد راه درست را گم خواهد کرد، مثل نابینایی که نمی‌تواند راه را از بیراهه تشخیص بدهد، بلکه اگر انسان چشم ظاهری نداشته باشد کارش از کسی که بصیرت ندارد آسان‌تر است.

حجت الاسلام خدری همچنین به پیش رو بودن سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: خدا محوری، تکلیف مداری و ولایت مداری از ویژگی‌های برجسته مکتب شهید سلیمانی است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید سلیمانی فرمودند «ما به حاج قاسم سلیمانی، به چشم یک فرد نگاه نکنیم بلکه به چشم یک مکتب، یک‌راه و یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به برخی ویژگی های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: خداباوری و خدامحوری در همه شئون زندگی یکی از این ویژگی ها است؛ خدا محوری یعنی اینکه سکوت و فریاد انسان به برای خدا باشد، قیام و قعود انسان، حب و بغض انسان و حرکت و سکون انسان، همه برای خدا باشد و شهید سلیمانی اینگونه بود.

وی تکلیف مداری در تصمیم‌گیری ها و انتخاب‌ها را از دیگر ویژگی ها دانست و گفت: از دیگر شاخصه‌های دیگر این مکتب، عمل بر اساس تکلیف شرعی است. مراقبت شدید بر حدود شرعی حتی در میدان نبرد و توجه به اینکه به هیچ کسی ظلم و تعدی نشود از ویژگی‌های شهید پر افتخار، سردار سلیمانی بود.

حجت الاسلام خدری ولایت مداری به معنای واقعی کلمه را ویژگی سوم مکتب شهید سلیمانی برشمرد و افزود: شهید سلیمانی عمیقأ معتقد به ولایت فقیه بود و می‌گفت: «خیمه ولایت را رها نکنید خیمه، خیمه رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است» و معتقد بود که اگر خیمه ولایت فقیه آسیب ببیند، حرم رسول‌الله و دیگر حرم‌ها آسیب می‌بینند، اسلام و قرآن آسیب می‌بیند.

امام جمعه چغادک بیان کرد: باید با عمل خود از مکتب شهید سلیمانی مراقبت کنیم، بر اساس مکتب آن شهید عمل کنیم و ویژگی‌های متعالی آن مکتب را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم رهرو واقعی شهیدان باشیم و بتوانیم از انقلاب اسلامی محافظت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha