شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصباح یزدی

حوزه/ بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی(ره)، دوشنبه ۱۲ دی ساعت ۱۸ عصر در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی(ره)، فردا دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و اساتید حوزه‌ و دانشگاهیان، در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر و با تجلیل از شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) که از جهات متعددی به گردن انقلاب حق بزرگی دارد، گفت: اولا ایشان قبل از انقلاب در میدان مبارزه با رژیم ستم شاهی بود و ثانیا در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در کنار رزمندگان مشوق و دلگرم کننده آنها بود.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وفاداری آیت الله یزدی(ره) نسبت به امام(ره) و انقلاب اسلامی یادآور شد: در ابتدای انقلاب با نهضت مناظره به افشای چهره دروغین مدعیان روشنفکری، سوسیالیستها و منافقین پرداخت.

وی در ادامه به تاسیس موسسه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در واقع آیت الله مصباح با تأسیس این موسسه که دانشگاه عظیم معارف و علوم انسانی است نقش بی بدیلی درجریان سازی فکری برای نظام ایفاء کرد که این نهضت با بالندگی روز افزون بسیار خوبی ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی گفت: این عالم ربانی هر وقت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره ای داشتند مانند یک سرباز با تجهیزات کامل علمی و صفای نفس پیشگام بود.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: آیت الله مصباح، مهندس نفوس بود و با درس اخلاق به تهذیب نفوس جامعه اقدام می کرد، با جریان شناسی ها راه و منش صحیح را نشان داد و با اجرای طرح ولایت که مورد تایید کامل معظم معظم رهبری بود، نهضت ولایتمداری ایجاد کرد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین پناهی باید یاد و خاطره اسطوره های علمی اخلاقی و معنوی گرامی داشته شود تا نسل جوان با شناخت بیشتر مسیر صحیح انقلاب و نظام اسلامی را به خوبی طی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha