شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/  اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت و پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ علمای اهل سنت در واکنش به اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی گفتند: اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی را محکوم می کنیم و بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علمای اهل سنت در واکنش به اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی گفتند: اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی را محکوم می کنیم و بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم.

اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی را محکوم می کنیم | بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم

آخوند رهبر امام جمعه شهرستان آق قلا در محکومیت علیه حرکت شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدو و حمایت از مقام مرجعیت و ولایت حضرت امام خامنه ای، با بیان اینکه اخیرا  شنیده می‌شود که یاوه گویان صهیونیستی به مقدسات اسلام از جمله به نبی اکرم و به قرآن کریم یا به شخصیت های مجتهد و اولی الامر اهانت هایی می‌شود و ما نباید در مقابل این اهانت ها و گستاخی ها بی تفاوت باشیم بلکه باید دفاع کنیم، افزود: ما باید برای دفاع از این شخصیت ها بالاخص شخصیت رسول اکرم و شخصیت هایی که برای اسلام پایه و تکیه گاه هستند مثل رهبران مذهبی و مراجع عظام و اولی الامر بپردازیم و ایستادگی کنیم.

آخوند رهبر با اشاره به حدیثی از رسول اکرم :ﻣَﻦ ﺭَﺃﻯ ﻣِﻨﻜُﻢ ﻣُﻨﻜَﺮﺍ ﻓَﻠْﻴُﻐَﻴِّﺮْﻩُ ﺑِﻴَﺪِﻩِ ، ﻓﺈﻥ ﻟَﻢ ﻳَﺴﺘَﻄِﻊْ ﻓﺒِﻠِﺴﺎﻧِﻪِ ، ﻓﺈﻥ ﻟَﻢ ﻳَﺴﺘَﻄِﻊْ ﻓﺒِﻘَﻠﺒِﻪِ ﻭ ﺫﻟﻚَ ﺃﺿﻌَﻒُ ﺍﻹﻳﻤﺎﻥِ ؛ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯﺷﻤﺎ ﻣﻨﻜﺮﻯ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﺪ. ﺍﮔﺮ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺖ، ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻧﺶ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﺪ‏(ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻛﻨﺪ) ﻭ ﺑﺎﺯﺍﮔﺮ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺖ، ﺩﺭ ﻗﻠﺒﺶ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺿﻌﻴﻒ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، گفت: ما مسلمانیم و اکنون نسبت به اولی الامر مسلمین جهان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای اهانت هایی شده است و بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم و آن را محکوم نماییم.

امام جمعه شهرستان آق تصریح کرد: در هر گوشه از دنیا شنیده شود که به مقدسات اسلام توهین شده یا به شخصیت اسلامی اهانتی صورت گرفته آن شخص هتاک است و مرتکب منکر شده و ما همه مسلمین یک صدا و متحد برای محکوم کردن آن اعلام آمادگی کرده و جواب دندان شکنی به معاندین اسلام و انقلاب دهیم.

اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی را محکوم می کنیم | بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم

آخوند سخندان با اشاره به اینکه این حقیر به عنوان یک طلبه و روحانی اهل سنت کسانی که بر علیه اسلام و بر علیه رهبری یک کشور که حکومت اسلامی را رهبری می‌کند محکوم مینمایم، گفت : ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ « ﺍﻻﺳﻼﻡ ﯾﻌﻠﻮ ﻭ ﻻ ﯾﻌﻠﯽ ﻋﻠﯿﻪ ‏»  ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺳﻼﻡ ﻋﻠﻮ ﻭ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ، ﻏﻠﺒﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﭘﯿﺮﻭز ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﻏﻠﺒﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.

وی تصریح کرد: اسلام همیشه پیروز است و ناخدای این سرزمین اسلامی همیشه هوشیار و بیدار است و با درایت و رهنمودهای خود خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است و این حرکات شنیع و زشت مانع پیشرفت ما به سوی تعالی نخواهد بود. و دشمنان بدانند که ما هر شرایطی پشتیبان و حامی رهبری و مرجعیت هستیم  چرا که ما از فرزندان دلاوری چون حاج قاسم هستیم که فرهنگ شهادت را به ما آموخت.

آخوند سخندان با اشاره به اینکه اکنون جوانان ما هوشیار هستند و هر کسی که بر علیه کشور اسلامی و رهبری آن اقدامی انجام دهد با قاطعیت پاسخ خواهند داد، افزود: دستور اسلام این است که همیشه از شعائر اسلام دفاع کنیم و دفاع از اولی الامر جامعه اسلامی و آرمان‌های آن واجب است و این امر ریشه در اسلام دارد.

اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی را محکوم می کنیم | بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم

آخوندقزل، امام جمعه اهل سنت قازان قایه، در محکومیت علیه حرکت شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدو و حمایت از مقام مرجعیت و ولایت حضرت امام خامنه ای، با بیان اینکه بعضی از کشور ها از آزادی برداشت هایی که باب میلشان است انجام می‌دهند. برای هر کلمه ای و هر اصطلاحی باید تعریفی بین‌المللی بر آن گماشت، گفت: وقتی ما سخن از آزادی می کنیم این معنا و مفهوم آزادی در کل جهان یک مفهوم واحد و واقعی باید داشته باشد که به واسطه آن بتوانیم خود را کشوری آزاد و آزادی خواه جلوه دهیم.

امام جمعه اهل سنت قازان قایه با اشاره به اینکه کشور فرانسه درطول تاریخ مخصوصا در قرن حاضر اهانت به هر مذهب و کشور را آزادی می‌خواند و در دفاع آزادی از هرگونه هتاکی عبا می‌کند و متاسفانه هرگونه ناهنجاری را آزادی می‌داند، افزود: درحالی که اگر کوچکترین توهینی به یکی از سران کشور خود انجام شود آن ها را زیر لگد له می‌کنند و بزرگ‌ترین مجازات ها را بر آنان اعمال می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز از آستین این کشور اهانتی دیگر سر زده است، اهانت به مقدسات و مراجع و علما و رهبر فرزانه این کشور که قدمت تمدن‌ آن جهان را مبهوت خود کرده و این مسئله ما را وادار کرده که بگوییم فرانسه معنا و مفهوم آزادی را نمی‌داند و این حرکت شنیع قطعا محکوم است.

آخوند قزل خاطرنشان کرد: فرانسه باید خجالت بکشد باید حیا کند باید از رفتار آن نشریه ای که این هتاکی ها را نوشته به جد  شرم کند و افزود جهان باید  بداند که فرانسه حرمت آزادی را لگدمال کرد و از آزادی که مقدس‌ترین واژه در کل جهان است سوءاستفاده کرده‌ است و ما ملت ایران چنین اجازه ای به آن ها نخواهیم داد.

اهانت به مرجعیت دینی و اسلامی را محکوم می کنیم | بر ما لازم است که به هر جهتی برای دفع آن اقدامی انجام دهیم

آخوند خوجملی، امام جمعه اهل سنت نگین شهر، در محکومیت علیه حرکت شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدو و حمایت از مقام مرجعیت و ولایت حضرت امام خامنه ای، گفت: ازآنجاییکه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانستند از طریق راه انداختن اغتشاشات و دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی بواسطه هوشیاری مردم و روشنگری مقام معظم رهبری به اهداف شوم خودشان برسند.لذا خواستند ناراحتی خودشان را از این ناکامی بزرگ بروز بدهند اقدام به توهین به مقام معظم رهبری که خنثی کننده نقشه های  آنان است.نمودند.که بنده ضمن حمایت از رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب این حرکت نانجیبانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم می کنم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha