شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / گردهمایی خیرین حوزه علمیه همدان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: امروز زمان پاسخ‌گویی به شبهاتی است که در جامعه مطرح می‌شود و لذا طلاب باید از نظر محتوایی آمادگی و توان پاسخ‌گویی به شبهات را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی شب گذشته در جمع خیرین حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه رفت و آمد با حوزه و علما در زندگی شخصی افراد بسیار موثر است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه دارای رسالتی است که دشمن به خوبی به این رسالت پی برده و آن همان رسالت انبیا است.

وی با اشاره به اینکه ترویج اخلاق اسلامی در جامعه یکی از وظایف حوزه علمیه است، گفت: منشأ ترویج و نگه داری اخلاق اسلامی هم در بُعد تبیین و هم پیاده کردن آن در جامعه، حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، افزود: تقویت حوزه، به معنای تقویت دین خدا و راه انبیاست و لذا برای حضور در این مسیر باید خداوند را شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه جبهه کفر و نفاق همیشه در حال جنگ با جبهه حق بوده، یادآور شد: امروز این فرصت طلایی برای حفظ دین خدا در اختیار ما قرار گرفته و باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم و اجازه ندهیم برخی فشارها و شبهاتی که وارد می‌شود، ما را به راهی که انتخاب کرده‌ایم دلسرد کند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه نتیجه تقویت حوزه، افزایش بصیرت و آگاهی جامعه را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با بصیرت افزایی در جامعه، نقشه‌های دشمنان نیز بی‌اثر خواهد شد و مردم نسبت به دسیسه دشمنان آگاه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این متدینین بوده‌اند که حوزه‌ها را حمایت کرده‌اند، گفت: کمک‌هایی که گاهی از اوقات از طرف دولت‌ها انجام شده به صورت قطره چکانی بوده و لذا شاهد هستیم که بسیاری از مدارس سال‌هاست ساختمان آنها نیمه کاره مانده است، البته این حمایت را هم به صلاح نمی‌دانیم، چرا که با تغییر دولت‌ها، سیاست‌ها نیز تغییر می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با تأکید بر اینکه امروز نیاز ما به توسعه حوزه بیش از افزایش امکانات حوزه است، اظهار داشت: امروز زمان پاسخ‌گویی به شبهاتی است که در جامعه مطرح می‌شود و لذا طلاب باید از نظر محتوایی آمادگی و توان پاسخ‌گویی به شبهات را داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha