دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دفتر امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد

حوزه/ امام جمعه یاسوج خطاب به مداحان گفت: آسیب‌های اجتماعی را در لوای مداحی و شعر به مردم گوشزد کنید و قدم و قلم‌ تان در جهت رشد و پیشرفت جامعه و معرفی ارزش‌های دینی و الهی به جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سیدنصیر حسینی صبح امروز در دیدار با تعدادی از مداحان و فعالان تبلیغی، فرهنگی و هنری، سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن اجتماعت دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد اظهار کرد: خداوند زمانی حضرت زهرا سلام الله علیها را بر بشر عرضه کرد که جامعه بشری ما نگاه درستی به زن نداشت و تعریف تحقیرآمیز و جاهلانه ای به زنان داشتند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خداوند با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) به این جهالت خاتمه داد، افزود: زمانی که فرزند پسری برای پیامبر اکرم (ص) نمی‌ماند، جامعه آن زمان گفتند پیامبر ابتر و ناقص است اما خدا حضرت فاطمةالزهرا(س) را حورالعین قرار داد و از عرش به زمین فرستاد تا جامعه هدایت شود و اگر چنین نبود خداوند به این نظام هستی پایان می‌داد.

 عواقب بدحجابی را با زبان شعر به زنان و دختران گوشزد کنید

حسینی حیات بشر را بستگی به وجود پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: اگر نبی‌الله و حجت‌الله نبود خداوند همه نسل بشر را تمام می‌کرد، اما در زمانی که جاهلان نگاه تحقیری به زنان داشتند خداوند حضرت فاطمه(س) را با تمام معرفت فرستاد تا به این جهالت خاتمه دهد.

وی در ادامه به روایتی از حضرت خدیجه(س) که فرمودند وقتی حضرت فاطمه(س) در بطن مادر بودند به ذکر خدا مشغول بود و وقتی متولد شدند به یگانگی خداوند و رسالت پیامبر(ص) و ولایت حضرت علی(ع) شهادت دادند اشاره کرد و گفت: فاطمه را از این جهت فاطمه گویند چون مردم عادی از فهم و درک ایشان عاجزند.

حسینی با تأکید بر اینکه آنچه که برای ما مهم بوده، درک درست از مسئله باید باشد، ادامه داد: عده‌ای در تلاش هستند که ما به همان دوران جاهلیت برگردیم و در تلاشند که ما از حیاء، معرفت و عفت فاطمی دور بمانیم، مثل همان شعارهایی که گاهی وقتها خود زنان و دختران در صف اول آنها هستند همان هایی که جاهل و فریب خورده هستند.

 عواقب بدحجابی را با زبان شعر به زنان و دختران گوشزد کنید

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی حجاب و حیا از جامعه انسانی رخت بر بست و همه حواسشان به سمت مسائل غیر اخلاقی رفت کمال و شخصیت زن لگد مال می شود، آرایش ظاهری زن از بین رفته و حجاب و حیاء او کنار زده می‌شود، شخصیت و اصالت راستین زن از پایمال می شود و در نهایت نگاه تبلیغاتی و تجارتی به زن درست می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه همه انسان‌ها تحت تاثیر، پرورش و تربیت زنان و مادران از لحظه انعقاد نطفه تا بلوغ و ازدواج و حتی بعد از آن هستند: عنوان کرد: اگر زن و مادر حجب، حیاء، عفت و اصالت خود را حفظ کند فرزندان پرورش یافته در جامعه به نحو احسن جامعه‌ داری می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه ما تربیت‌یافته مادرانمان هستیم، یادآوری کرد: امروز وضعیت در کشوری ما در ابعاد مختلف جوری پیش رفته که دشمن تاب توان ایران قوی به رهبری عالم فرزانه و آگاه به امور زمان را ندارد و از طرفی دیگر که دشمنان ما به شکل های مختلف رفتارهای غلطی را به خورد جامعه ما می‌دهند که باید خیلی مواظب باشیم‌.

 عواقب بدحجابی را با زبان شعر به زنان و دختران گوشزد کنید

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با توصیه ای به شاعران و مداحان افزود: علاوه بر معرفی شخصیت و کمالات حضرت فاطمةالزهرا(س) و ائمه اطهار(ع) باید آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی که در جامعه وجود دارد، را نیز بیان کنیم.

وی عنوان کرد: آن چیزی که مقام معظم رهبری نسبت به بحث شعر و شاعری و مداحان بیان فرمودند، با همین لطافت و ظرافت شعری که وجود دارد می توانید کمالات، معرفت، ارزش‌های دینی، الهی، و انسانی را به مردم منتقل کنید.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دشمن در یک جبهه فرهنگی ارزش‌های الهی و دینی را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع مقدمه‌ای است که سایر خواسته هایشان را در کشور ما پیش ببرند.

 عواقب بدحجابی را با زبان شعر به زنان و دختران گوشزد کنید

وی به زمامداران حکومت قبل اشاره کرد و گفت: چیزی که رضاخان در زمان پهلوی از آتاتورک و غرب یاد گرفته بود، موضوع کشف حجاب و ترویج بدحجابی و بی‌حجابی بود و می‌خواستند بگویند زن با حجاب، حیا، دین‌داری نمی‌تواند پیشرفت کند اما حکومت جمهوری اسلامی عملا این حرف را باطل کرد و نشان داد که زن با حجاب و عفت در همه رشته‌ها می‌تواند رشد و پیشرفت داشته باشد و ظرفیت زنان را برای فعالیت اجتماعی چندین برابر کند و استعدادهایشان بیشتر شکوفا می‌شود.

حسینی در پایان با اشاره به وظیفه سنگین شاعران و مداحان که باید قدم و قلم‌ شان در جهت رشد و پیشرفت جامعه و معرفی ارزش‌های دینی و الهی به جامعه باشد افزود: متأسفانه برخی‌ از شاعران قلم و قدمشان در جهت ترویج بی‌حجابی، بداخلاقی و ولنگاری است. برخی افراد قلم خوبی دارند و برخی هم صدای خوبی دارند که اینها همه توفیق الهی است که باید در جهت رشد و تعالی جامعه و فرهنگ ناب محمدی باشد.

انتهای پیام


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha