شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
المرتضی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان از فعالیت دفتر روابط بین‌الملل این حوزه در آینده نزدیک برای ارتباطات خارجی و تربیت طلاب زبان‌دان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط در دیدار حجت‌الاسلام مجید مشکی، رئیس مؤسسه بین‌المللی المرتضی که در محل دفتر حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به اقدامات بین‌المللی مراکز مختلف حوزوی از فعالیت دفتر روابط بین‌الملل این حوزه در آینده نزدیک برای ارتباطات خارجی و تربیت طلاب زبان‌دان خبر داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان فعالیت در عرصه زباندانی را از کارهای ارزشمند، مبارک و قابل‌تقدیر دانست و گفت: تولید محتوا مسئله مهمی است که باید نسبت به آن برای تبلیغ در عرصه بین‌الملل و با نگرش به مردم خارج از کشور نیز گام‌های قدرتمندی برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط که خود در عرصه بین‌المللی فعالیت تبلیغی دارد، از ظرفیت خوب حوزه علمیه خراسان و بستر مطلوب آن برای تولید محتوا گفت و در راستای توجه تبلیغی به زیست‌بوم آسیای میانه در سند چشم‌اندازه حوزه علمیه خراسان، فعالیت مؤسسه المرتضی در زمینه زبان روسی را کار مطلوب و لازمی دانست.

حجت‌الاسلام مجید مشکی، رئیس مؤسسه بین‌المللی المرتضی نیز گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی، پژوهشی و تبلیغی موسسه المرتضی در پنج زبان انگلیسی، روسی، اسپانیولی، پرتغالی و چینی در داخل و خارج از ایران ارائه کرده و با اشاره به فعالیت‌هایی مثل تربیت طلاب زبان‌دان، از تلاش‌های تبلیغی ایشان در خارج از کشور گفت.

رئیس مؤسسه بین‌المللی المرتضی در ادامه به فعالیت‌های این طلاب در فضای مجازی و ارائه مباحث در قالب‌های مختلف اشاره کرده و از استقبال و بازخورد مطلوب این فعالیت‌ها در فضای مجازی گفت.

وی با اشاره به پیشروبودن مشهد و حوزه علمیه خراسان در فعالیت‌های تبلیغی ابراز امیدواری کرد طلاب زبان‌دان این حوزه در عرصه تبلیغ در قالب فضای مجازی برای زبان‌های مختلف نیز پیشگام باشند.

رئیس مؤسسه بین‌المللی المرتضی به انتشار کتاب‌هایی برای آشنایی با اسلام و شیعه به بعضی از زبان‌های خارجی نیز اشاره کرده و بر اهمیت و ضرورت آن تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه می‌توان از فضای زیارت در مشهد و گردشگری در سایر شهرها با عنوان تورهای معرفتی برای طلاب زبان‌دان بهره برد، فعالیت طلاب در این زمینه را مؤثر ارزیابی کرد و برای همکاری با حوزه علمیه خراسان اعلام آمادگی کرد و گفت: حمایت معنوی این حوزه کهن بسیار مهم و دلگرم‌کننده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha