شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شاهین شهر

حجت الاسلام هاشمی یکی از اهداف همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم را دور کردن جامعه هدف از بی تفاوت بودن به محیط پیرامونی بیان کرد و گفت: غربی ها که ارزش زن را تا حدّ کالای جنسی تنزل داده اند و بدترین ظلم ها را به جایگاه و حقوق زن، مادر و خانواده کرده اند، چه جایگاهی دارند که درباره حجاب اسلامی اظهار نظر می کنند؟ اسلام، حجاب و عفاف را برای بالا بردن ارزش زن مطرح می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی امروز در افتتاحیه همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تفاوت فلسفه غرب با فلسفه اسلامی اشاره کرد و گفت: در فلسفه اسلامی به آنچه خدا گفته رفتار و عمل می شود، ولی در فلسفه غربی انسان هر چه دلش می خواهد می کند و این یکی از تفاوت های ماهوی آن است.

وی با اشاره به زندگی حضرت امام خمینی (ره) و مشی ایشان افزود: خدامحوری در زندگی امام (ره )موج می زد و این خدامحوری بود که باعث می شد امام راحل از هیچ چیز و هیچ کس نترسد و همه مردم همراه او شدند.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به اهداف و رویکرد همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم گفت: دبیرخانه دائمی همایش فلسفه سیاسی انقلاب و گام دوم در دفتر امام جمعه شاهین شهر و میمه مستقر است و نتایج مقالات و آثار ارسالی به این دبیرخانه پس از بررسی و داوری توسط کمیته علمی، اواخر اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد برای چهارمین سال متوالی است که در شاهین شهر و میمه برگزار می شود، اظهار کرد: تمام مجامع علمی و دانشگاهی و طلبگی در شهرستان با این رویداد مرتبط هستند و اگر همه 10 دانشگاه، 47 هزار دانش آموز و بیش از 2500 معلم شهرستان از این ظرفیت استفاده کرده و مشارکت و همراهی داشته باشند، قطعا تحول چشم‌گیری در شهرستان از جهات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مشاهده خواهیم کرد.

حجت الاسلام هاشمی یکی از اهداف این همایش را دور کردن جامعه هدف از بی تفاوت بودن به محیط پیرامونی بیان کرد و افزود: این رویداد به دنبال آن است که مسئولان و کارگزارانی که متولی امور مردم در عرصه های مختلف هستند، به فلسفه انقلاب و گام دوم اشرافیّت داشته باشند و قطعا این آگاهی ها باعث خواهد شد تا بیشتر و بهتر به مردم خدمت کنند و در مسیر رو به رشد انقلاب تردید و تزلزل نداشته باشند.

وی گفت: انقلاب اسلامی مصداق آیه شریفه است و باید دستاوردهای عظیم آن به درستی برای مردم تبیین شود؛ باید مردم ما از دلارهایی که هزینه می شود تا دستاوردهای نظام اسلامی و ظلم ها و تورم های فوق العاده در اروپا و آمریکا برای مردم بیان نشود، آگاه شوند، باید نمایشگاه شکست های ایالات متحده و هم پیمانانش در غرب آسیا و خباثت و ظلم‌های آنان در سوریه، افغانستان، یمن و عراق که منجر شده به نام آزادی صدها هزار نفر از مردم مظلوم را به خاک و خون بکشند، برای جهانیان به نمایش گذاشته شود.

امام جمعه شاهین شهر تصریح کرد: غربی ها که ارزش زن را تا حدّ کالای جنسی تنزل داده اند و بدترین ظلم ها را به جایگاه و حقوق زن، مادر و خانواده کرده اند، چه جایگاهی دارند که درباره حجاب اسلامی اظهار نظر می کنند؟ اسلام، حجاب و عفاف را برای بالا بردن ارزش زن مطرح می کند.

وی اذعان کرد: با توجه به تلاش های رسانه های معاند برای تزلزل و تغییر اراده ها، باید اصول انقلاب اسلامی همیشه تبیین و بازگو شود، علیرغم همه فشارهای فکری و جنگ فرهنگی و تبلیغاتی دشمن علیه نظام اسلامی، همچنان میلیون ها نفر جوان مشتاق در حرم اباعبدالله و عتبات و صدها هزار نفر از همین دهه هشتادی‌ها در اعتکاف حضور پیدا می کنند، امید که عزممان برای دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بیشتر گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha