شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی جمعه مفتی سابق مصر

حوزه/ حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) طی عصر های متوالی در جان ها و قلوب مصری ها جایگاه بزرگی دارند و مردم مصر به مناسبت ولادت این حضرت جشن می گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) طی عصر های متوالی در جان ها و قلوب مصری ها جایگاه بزرگی دارند و مردم مصر به مناسبت ولادت این حضرت جشن می گیرند.

علی جمعه مفتی سابق مصر و عضو هیئت کبار علمای الازهر در این خصوص گفت: حضرت زینب (س) در خانه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) تربیت یافت که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) در شأن امام (ع) فرمود: «انا مدینة العلم و علی بابها».

وی اشاره کرد: حضرت زینب (س) امام حسین (ع) را یاری کرد و باقی مانده اهل بیت (ع) را در آن زمان نجات داد. برخی از مردم می پرسند که حضرت زینب (س) در داستان کساء حضور داشته یا خیر؟ پاسخ این است که آن حضرت حضور داشتند.

مفتی سابق مصر ادامه داد: حضرت زینب (س) حکیمه اهل بیت (علیهم السلام) است. ایشان می داند چگونه سخن بگوید و چگونه درس بدهد. هنگامی که حضرت زینب (س) به همراه گروهی از اهل بیت گرامی وارد مصر شدند، گفتند: شما ما را یاری کردید، خدا شما را یاری کند و برای شما در هر ناراحتی، گشایش قرار دهد.

علی جمعه در پایان گفت: حضرت زینب (س) در ۵۶ سالگی رحلت کردند و برادرش امام حسین (علیه السلام) نیز در همین سن به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha