چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نمایشگاه حرم

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه به ابتکار عتبه حسینی روز ۲۷ رجب که روز مبعث پیامبر صلوات الله علیه و آله است روز جهانی قرآن کریم نامگذاری شده است، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به دعوت عتبه حسینی در این نمایشگاه شرکت کرده و نمونه هایی از نسخ خطی موجود در حرم را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی احمدی از افتتاح غرفه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کربلای معلی خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه روز گذشته با حضور شیخ احمد صافی نماینده تولیت عتبه حسینی و برخی از اعضای هیأت رئیسه حرم امام حسین علیه السلام افتتاح شد.

وی با بیان اینکه به ابتکار عتبه حسینی روز ۲۷ رجب که روز مبعث پیامبر صلوات الله علیه و آله است روز جهانی قرآن کریم نامگذاری شده است، افزود: با توجه به اهانت‌های خبیثانه مدعیان فرهنگ و تمدن در غرب و جسارت‌هایی که به قرآن می کنند برگزاری این نمایشگاه ابتکار خوبی است و تعیین روزی به نام روز قرآن کریم در خور تقدیر و تشکر است.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۲۷ رجب برپا است و در این روز برای اولین بار اختتامیه این نمایشگاه برگزار می شود، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به دعوت عتبه حسینی در این نمایشگاه شرکت کرده و نمونه ها و ماکت هایی از نسخ خطی موجود در مجموعه آستان مقدس فاطمی در غرفه حرم مطهر بانوی کرامت به نمایش در آمده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۲۷ تابلو قرآنی در غرفه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نمایشگاه قرآن کریم به نمایش در آمده که همه این آثار کار دست هنرمندان برجسته است و مورد استقبال نخبگان و شخصیت ها قرار گرفته است.

احمدی ادامه داد: از ویژگی های دیگر، تابلوهای قرآنی این است که بر اساس سیر محتوایی چینش شده اند و از بسم الله الرحمن‌ الرحیم شروع می شود و آیاتی راجع به خود قرآن، توحید، نبوت، امامت و معاد را در قالب این تابلو ها به نمایش گذاشته اند و مراجعان را همراه با ویژگی های هنری با این سیر محتوایی آشنا می کنند.

افتتاح غرفه حرم حضرت معصومه(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کربلا

افتتاح غرفه حرم حضرت معصومه(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کربلا

افتتاح غرفه حرم حضرت معصومه(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کربلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha