جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با بیان این که شاهد رشد ۲۷ درصدی آثار در این دوره از کتاب سال حوزه هستیم افزود: در سال جاری نسبت به دوره قبل شاهد پیشرفت کمی و کیفی هستیم زیرا آثار ارسالی ۱۲۰۰ عدد به ۱۴۵۸ عدد رسیده است؛ آثار دریافتی بعد از گونه بندی به یکی از ۲۰ گروه علمی عرضه می شود و پس از کسب امتیاز لازم مورد ارزیابی اساتید قرار گرفته و سپس نتیجه ارزیابی نیز در یک شورا بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه در مراسم اختتامیه بیست‌وچهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: همایش کتاب سال حوزه به عنوان نماد فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه از تأثیرگذار ترین رویدادهای پژوهشی حوزه است که از سال ۷۸ تا کنون هر ساله روند رو به رشدی داشته است.

وی با بیان این که شاهد رشد ۲۷ درصدی آثار در این دوره از کتاب سال حوزه هستیم افزود: در سال جاری نسبت به دوره قبل شاهد پیشرفت کمی و کیفی هستیم زیرا آثار ارسالی ۱۲۰۰ عدد به ۱۴۵۸ عدد رسیده است؛ آثار دریافتی بعد از گونه بندی به یکی از ۲۰ گروه علمی عرضه می شود و پس از کسب امتیاز لازم مورد ارزیابی اساتید قرار گرفته و سپس نتیجه ارزیابی نیز در یک شورا بررسی می شود.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با ارائه آماری از همایش بیست چهارم اظهار داشت: در این همایش شاهد تقویت و افزایش آثار پژوهشی هستیم و علاوه بر حضور هزار و ۱۱۱ نفر از فضلای ایرانی شاهد حضور ۲۵۶ نفر از فضلای غیرایرانی از ۱۶ ملیت مانند عراق، افغانستان، ترکیه، کنیا، کلمبیا و... بودیم که می توان گفت این یک همایش بین المللی است.

وی افزود: در این مرحله شاهد افزایش آثار ناظر بر محورهای ویژه ای مانند علوم انسانی اسلامی، سبک زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی، زن و خانواده و جهاد تبیین هستیم؛ همچنین فعالیت های جمعی پژوهشی افزایش بسیار درخوری داشته است. امید است حوزویان باید با بهره مندی از تراث گذشته افق ذهن خود را گشوده تر دارند و همراه با زمان پیش بروند.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه در همایش بیست و چهارم هزار و ۱۶۸ کتاب واجد شرایط ارزیابی قرار گرفتند، تأکید کرد: در این دوره ۱۸۵ نفر از شرکت کنندگان بخش کتاب از بانوان و ۷۱۵ نفر از آقایان بودند.

حجت‌الاسلام جزایری افزود: در دوره بیست و چهارم ۹۰۰ کتاب، ۲۶۸ رساله مقطع دکتری یا سطح چهار دریافت شد که بعد از ارزیابی ۲۳۰ اثر به مرحله دوم رسیدند و در نهایت ۴۸ اثر به عنوان آثار قابل تقدیر، شایسته تحسین و برگزیده انتخاب شدند که طی آن دو اثر عنوان برگزیده، ۲۸ اثر شایسته تقدیر و ۱۸ اثر عنوان شایسته تحسین را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ نفر از منتخبین از برادران و پنج نفر از بانوان بوده، اظهار داشت: در بخش مقالات ۲۹۰ اثر از ۹۸ نشریه به دبیرخانه رسید که شش اثر آن شایسته تقدیر شناخته شدند و آثار واصله در ۲۰ گروه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha