شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان از اهمیت کار جهادی برای مقابله با جنگ نرم دشمن گفت و حضور همیشگی در میدان را از ویژگی های این اقدام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) خواهران فردوس با بیان اینکه در جنگ نرم به کار جهادی نیاز است، گفت: جهاد، زندگی و رفتار و برخورد انسان را محتول می کند و باید از این رو همیشه در میدان و پای‌ کار بود و در عرصه جهاد تبیین اینگونه توجه داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان از همت فرهنگی و تبلیغی طلاب خواهر ابراز خرسندی نمود و تقویت پایه های تحصیلی را برای اقدام بهتر در این عرصه مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مسائلی که از سوی خواهران طلبه در این مدرسه مطرح شد، از تحول آتی با توجه به شرایط، مأموریت ها و وظایف طلاب خواهر خبر داد که برنامه مربوطه تا فروردین ارائه خواهد شد تا سایر امور آن پیگیری شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان به موضوع اهمیت درس ادبیات عرب اشاره و ابراز کرد: منابع اصلی و زیرساخت اساسی کار در رشته های مختلف فقه، اصول، کلام، تفسیر و... ادبیات است و فهم نسبت به آیات و روایات و توانمندی در ترجمه و درک آن بر همین مبنا محقق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط در بخش دیگری از سخنانش بر مسئله معنویت طلبه و خانواده ها به ویژه در ایام رجب، شعبان و رمضان و توجه به دعا در جهت سازندگی به خصوص به عنوان مادران و مربیان فرهنگی و علمی در میان بانوان جامعه تاکید کرد.

وی از جایگاه خوب و ممتاز آموزشی و فرهنگی این مدرسه نیز ابراز خرسندی کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین به عید مبعث به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ بشریت اشاره کرد که تکمیل کننده رسالت همه پیامبران الهی و دارای ظرفیت تمدنی و فرهنگی با تاثیر بر روی همه تاریخ است که می بایست بر همان اساس اقدام داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین در نشستی با اساتید این مدرسه نظرات آنان را شنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha