پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
حجت الاسلام لطفی، منشور روحانیت

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: امروز ضرورت هوشیاری و همدلی بین روحانیت و مردم باید وجود داشته باشد و روحانیت همچنان باید ایثارگرانه در راه هدایت مردم گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین لطیفی، استاد حوزه علمیه در سالروز ابلاغ منشور روحانیت توسط حضرت امام خمینی(ره) طی سخنانی که به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شد، اظهارکرد: آنچه که در رابطه با حوزه‌های علمیه باید گفته شود این است که زیربنای فعالیت حوزه‌ها در سراسر کشور منشور امام‌ خمینی(ره) و سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی حوزه‌های علمیه تبلیغ، ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) است، افزود: بصیرت افزایی و تربیت طلاب در راستای آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب از دیگر وظایف خطیر حوزه‌های علمیه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان نظام همیشه حوزه‌ها را به عنوان هدف راهبردی خود دانسته و در تلاشند که بتوانند حوزه را از مبانی دینی امام و رهبری، بدبین و یا توخالی کنند، تصریح کرد: ما باید حوزه را در این راستا مصونیت ببخشیم و با تربیت جوانان انقلابی و متدین در این راستا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اختلاف افکنی بین مردم و روحانیت راهبرد اصلی دشمنان اسلام و انقلاب بوده است که برای هدف خود دست به هر حربه ای می زدند. اما با حضور مردم بصیر و همیشه در صحنه و روحانیت معزز حوزه های علمیه همیشه این نقشه ها برباد رفته و از بین رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی با اشاره به اینکه استحکام انقلاب اسلامی به خاطر پرچم‌داری روحانیت اصیل و انقلابی است، تأکید کرد: با وجود روحانیت بیدار دشمن هیچ گاه نتوانسته کاری کند و همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شده چرا که روحانیت همواره در صحنه بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند از درون در آینده انقلاب یک توقف و ایستایی ایجاد کند، ادامه داد: با عنایات امام راحل(ره) و رهبری، حوزه‌های علمیه توسعه پیدا کرده و اکنون از یک توسعه چشم‌گیر برخوردار است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیام های امام راحل به فراخور مناسبت های و وقایع مختلف در صحیفه نور، گفت: طلاب و روحانیت معظم باید پیام های وصیت نامه امام، پیام برائت، پیام استقامت و وصیت نامه امام امت را هر از گاهی مورد مطالعه قرار دهند تا با هر بار مطالعه نکته تازه ای گرفته و در مسیر هدایت مردم قدم بردارند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha