شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ساوه

حوزه/ خانم شوکتی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: دو نکته‌ای که می تواند معضلات و مشکلات معنوی و اخلاقی خانواده ها را حل کند توجه به مقوله امید و محبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز به مناسبت اعیاد شعبانیه نشست اخلاقی با حضور خانم مرضیه شوکتی استاد مدارس علمیه خواهران ساوه در نماز خانه مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد .

خانم شوکتی بیان کرد: دو نکته‌ای که می تواند معضلات و مشکلات معنوی و اخلاقی خانواده ها را حل کند توجه به مقوله امید و محبت است.

وی ادامه داد: امید داشتن می‌تواند در بسیاری از مواقع نجاتبخش انسان از ناراحتی های روحی و افسردگی های ناشی از آن باشد. از آنجاکه انسان فطرتا نیاز به محبت و انس دارد این نیاز در برخی مواقع ناراحتی نیاز به دردل کردن و صحبت کردن دارد تا با گفتن دردهای خود روح و روانش آرام شود.

شوکتی افزود: خداوند کریم با توجه به این نیاز انسان، او را دعوت به دعا و ادعیه کرده است. خداوند می فرماید «ادعونی استجب لکم» مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.

استاد حوزه خواهران با توجه به فرصت مغتنم ماه شعبان طلاب را به انجام اعمال و استفاده از این فرصت معنوی برای تعالی روح مخصوصا قرائت مناجات شعبانیه را توصیه کرد و گفت: قرائت این مناجات از باب عشق و محبت به ذات خداوندست که او تنها کسی است که شایستگی انس و دوستی دارد.

شوکتی در پایان ضمن قرائت مناجات شعبانیه به مضامین و شرح عرفانی این دعا اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha