شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضرت علی اکبر(ع) از نظر ایمان و تقوا برای همه جوانان بهترین الگو هستند، گفت: نسل جوان با توجه به صحنه های زندگی خود را در آزمایش و آزمون ها حفظ کرده و قدر دوران جوانی را بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) فرزند ارشد امام حسین (ع) هستند، ابا عبدالله(ع) فرزندان خود را به نام امیرالمومنین(ع) نامگذاری کردند.

وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند علی اکبر از نظر سیما و رفتار شبیه ترین فرد به رسول الله هستند و از این جهت که می خواستند به یاد جدشان بیفتند به سیما و چهره نازنین حضرت علی اکبر(ع) نگاه می کردند، از این جهت از نظر رفتار و منش و شخصیت دارای ویژگی هایی بودند که به به رسول الله شباهت داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کارون امام حسین(ع) در حال حرکت به سمت کوفه بود ودر کربلا توقف کرد، امام (ع) در راه خواب دیدند که هنگامی که بیدار می شوند هاتفی می گوید کارون به سوی مرگ و پس از اینکه بیدار شد چند بار گفت: انالله و انا الیه راجعون و الحمدلله رب العالمین.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران عنوان کرد: فرزندش علی اکبر پیش آمد و گفت: ای پدر، چرا حمد خدا به جا آوردی و انا لله و انا الیه راجعون گفتی؟ فرمود: پسرم، لحظه‌ای به خواب رفتم و در خواب، اسب سواری را دیدم که می‌گفت:این گروه می‌روند و مرگ نیز به سوی آنها می رود، دانستم که این خبر مرگ ما است، علی اکبر گفت: پدر جان! خداوند برای ما بدی پیش نیاورد. مگر ما بر حق نیستیم؟

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمود چرا، سوگند به آن خدایی که بازگشت بندگان به سوی اوست، ما بر حق هستیم، علی اکبر گفت: پس باکی نداریم از این که بر حق بمیریم، امام حسین (ع) به او فرمود: خدایت بهترین پاداشی که فرزند از پدر خود می برد به تو عنایت کند.

حضرت علی اکبر(ع) از نظر ایمان و تقوا بهترین الگو برای نسل جوان هستند

وی با تأکید بر اینکه حضرت علی اکبر(ع) از نظر ایمان و تقوا برای همه جوانان بهترین الگو هستند، گفت: روز عاشورا هنگامی که اصحاب و یاران امام حسین(ع) به شهادت رسیدند اولین کسی که از بنی هاشم اجازه حضور در میدان گرفت حضرت علی اکبر(ع) بود که پیش قدم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین(ع) نسبت به حضور فرزندش در میدان مبارزه عکس العمل بسیار خوبی از خود نشان داد و با اینکه پدر بود ولی مکثی نکردند و همچنین در شب عاشورا هنگامی که امام حسین(ع) اصحاب و یاران و اهل بیت را جمع کرد حضرت علی اکبر (ع)اعلام آمادگی کردند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بیان کرد: جوانان ما باید در زندگی عادی و روزمره خود همواره برنامه ای برای ارتباط با خدا و یاد و انس با خدا داشته باشند تا از بزنگاه ها، گردنه ها و فراز و نشیب و مشکلات زندگی با موفقیت عبور کنند.

جوانان در زندگی خود با عبادت و قرآن مانوس باشند

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: هنگامی انسان می تواند از آزمایش های سخت زندگی به یاد خدا و معصومین باشد که همواره برنامه ارتباط با خدا را داشته باشد و این موضوع برای همه ما به خصوص جوانان مهم است و هرکسی در دوران جوانی با عبادت و قرآن مانوس باشد این عبادت و یاد خدا تا آخر عمر با وی باقی می ماند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز گفت: نسل جوان باید حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان الگو قرار دهند و با توجه به صحنه های زندگی خود را در آزمایش و آزمون ها حفظ کرده و قدر دوران جوانی را بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ۵ دقیقه و ۱۰دقیقه و یک روز و یک هفته از عمر جوان می گذرد، این عمری که از نسل جوان می گذرد با توجه به انرژی و فراغتی که دارد کارهای زیادی می تواند انجام دهد ولی در دوران پیری این ۵ دقیقه و یک ساعت و یک هفته را نمی تواند به خوبی بهره ببرد و نسل جوان باید نسبت به مدیریت زمان توجه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha