شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: مهمترین مأموریت آموزش و پرورش به عنوان ارزشی ترین دستگاه فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی و افزایش علم و دانایی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان امروز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان دشتستان، اظهار داشت: جهاد و شهادت یکی از واژه های مقدس در آموزه های دینی ما است که یک ارزش محسوب شده و محبوب خداست.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه در قرآن کریم در آیات زیادی به جهاد در راه خدا توصیه شده است، افزود: جهاد در راه خدا، یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی هر مسلمان است.

وی ادامه داد: هر آنچه که مومن برای دست آوردن آن در راه ایمان به خدا و فرمانبری از او تلاش کند مثل مقاومت در برابر شر و بدی‌ها و انحرافات، ثابت قدم ماندن در دین خدا، استقامت در مقابل وسوسه‌های شیطان به عنوان جهاد در راه خدا محسوب می‌شود.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به سه نوع جهاد دفاعی، جهاد ابتدایی و جهاد با نفس، گفت: در جهاد دفاعی هنگامی که حقوق افراد یک جامعه یا یک ملت مانند آب و خاک، ‌مال و ناموس، دولت و مکتب و ارزش‌هایی که مورد قبول یک جامعه است از سوی دشمنان خارجی یا مخالفان داخلی مورد هجوم و تجاوز قرار گیرد، بر مسلمانان اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ واجب است با تمام توان و با هر وسیله ممکن به جهاد و مبارزه با متجاوز برخیزند و از حقوق شخصی، ملّی و آیین خود و هم نوعان دفاع کنند.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان دشتستان، خاطرنشان کرد: مهمترین مأموریت آموزش و پرورش به عنوان ارزشی ترین دستگاه فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی و افزایش علم و دانایی دانش آموزان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha