سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
تصاویر / رونمایی از کتاب امیر خط شکن

حوزه/رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از راه اندازی بخش ویژه ایثار و شهادت در یکی از کتابخانه های عمومی با همکاری نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار محسن موحدی، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نیز در ادامه اظهار داشت: کار کنگره ملی شهدای استان با اتمام اختتامیه تمام نشده است و این کنگره با انتشار کتاب، فیلم و سایر فعالیت های مجازی و دیدار با خانواده شهدا در حال فعالیت است و امیدواریم که این مسیر تا سال ۱۴۰۶ ادامه پیدا کند و بتوانیم سومین کنگره را با کیفیتی درخور نام شهدا و شهر مقدس قم برگزار کنیم.

مشاور امور ایثارگران سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان قم و همچنین ظرفیت مهم نهاد کتابخانه های عمومی در استان، امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک، بخش ویژه کتاب ایثار و شهادت را در یکی از کتابخانه های عمومی استان راه اندازی کنیم تا پژوهشگران بتوانند به آسانی به این منابع دسترسی داشته باشند و نسل جوان نیز بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

سردار موحدی در پایان افزود: کتاب مادر و خمیرمایه است و قوی نوشته شود می تواند به عنوان مرجع در جهت تولیدات چند رسانه ای مورد استفاده قرار گیرد؛ کتاب میراث ماندگاری است که به وسیله آن می توان شهادت ها و رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کرد.

‌همچنین حجت الاسلام احمد طباطبایی نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در پایان این مراسم ابراز داشت: کار فرهنگی یک پازل است که کتاب، فیلم، سرود، پویش و... بخش های مختلف آن را تشکیل می دهند و همه این ابزار ها در کنار هم می توانند در ترویج فرهنگ شهادت موثر واقع شوند.

در این مراسم همچنین از پویش کتابخوانی کتاب «امیرخط شکن» و نسخه بریل این کتاب نیز با حضور مسئولان استانی و جمعی از همرزمان شهید کلهری رونمایی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha