شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فلسطين

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: به لطف الهی و در سایه استقامت مثال زدنی مردم فلسطین، شاهد افزایش و شتاب اضمحلال رژیم صهیونیستی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به لزوم مطالعه تاریخ قوم یهود و به خصوص دوران معاصر اظهار داشت: سرگذشت پرفراز و نشیب بنی‌اسرائیل پر از زشتی‌ها و عادات ناپسندی است که آیینه عبرت اقوام بعدی از جمله مسلمانان در طول تاریخ شده است.

وی افزود: بی دلیل نیست که قرآن کریم بر بازگویی پر تکرار و مداوم مقاطع مختلف زندگی بنی‌اسرائیل اهتمام دارد تا داستان اتفاقات، رخدادها، نافرمانی ها و شکست‌های این قوم عبرت صاحبان خرد و اندیشه گردد؛ عبرتی برای مسلمانان که از سرنوشت شوم این قوم لجوج و نافرمان درس بگیرند و جز در مسیر رضای الهی گام برندارند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: با این حال به نظر می رسد که گویا امروز سران وابسته و ورشکستگان سیاسی برخی کشورهای اسلامی همچنان در خواب غفلت به سر می برند و در حضیض ذلت و خواری بازماندگان مفلوک صهیونیسم - در مقطعی که نابودی رژیم اشغالگر قدس بیش از هر زمان دیگر نمایان گردیده - دست دوستی به سوی آنان دراز نموده اند.

وی بیان داشت: آن چه مهم است این که همه دولت ها و حاکمان سیاسی کشورها باید از نتیجه شوم و سرنوشت تلخ و خفت‌انگیز بنی‌اسرائیل پند گیرند زیرا به فرموده قرآن کریم دشمنی این قوم علیه مسلمانان بیش از اقوام دیگر است. (آیه ۸۲سوره مائده)، چه آن که جنایت‌های بی‌شماری که تا قرن‌ها و به‌ویژه در عصر حاضر توسط پیروان این قوم علیه مسلمانان انجام می‌گیرد از عمق کینه و دشمنی آنان علیه امت اسلامی حکایت دارد.

حجت الاسلام ملک زاده یادآور شد: در این میان، اگر آنان در مقطعی با بکارگیری عنصر مقاومت و صبر در مقابل موانع ایجاد شده توسط فرعونیان مستکبر و ظالم مورد لطف و حمایت الهی قرار گرفتند و به همین دلیل بر فرعونیان پیروز شدند اما امروز ماهیت و اقدامات ضد انسانی و ضد دینی پیروان ادعایی این قوم، یادآور سرکشی های تاریخی آنان علیه احکام الهی و گرایشات گوساله پرستانه آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: روز قدس امسال پس از سال‌ها ظلم و قتل و تجاوز و شکنجه مردم مظلوم فلسطین و صبر و استقامت آنان در برابر فرعونیان زمان، که بیش از هر زمان دیگر طلیعه پیروزی را نمایان ساخته است، نویدبخش تحقق یکی دیگر از پیش بینی های رهبر معظم انقلاب درباره نابودی رژیم اشغالگر و آزادی قدس شریف می باشد؛ وعده ای که ان‌شاءالله به زودی با حمایت جبهه مقاومت و استقامت مردم مظلوم فلسطین محقق خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خاتمه گفت: به لطف الهی و در سایه استقامت مثال زدنی مردم فلسطین، شاهد افزایش و شتاب اضمحلال رژیم صهیونیستی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha