شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج استان آذربایجان شرقی گفت: ابتکار تاریخی امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس، به جریان مستمر جهانی علیه صهیونیسم جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌ غربی، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با تقدیر از حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: منافقین کور دل و سست عنصر داخلی ببینید این است ملت عظیم ایران اسلامی، و ناکسان که از نعمت های نظام اسلامی ارتزاق نموده و در خفا و آشکار تیشه به ریشه نظام می زند این حماسه بی نظیر را دوباره تماشا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در مقابل چنین مردم فهیم و بصیری تواضع کرد و سر تعظیم پائین آورد، تصریح کرد: مردم جهان هر ساله به راهپیمایی های ایران نگاه کرده و پیام آن را دریافت می کنند و این حضور هم حتما پیام هایی داشته است که حتما دشمنان پیام آن را گرفته اند.

امام جمعه چهاربرج با بیان این که منطق انبیا این است که بر کسانی که ضد بشریت هستند «اشداء» باشند، خاطرنشان کرد: با تاسی از روش انبیا و اوصیا، باید کاری کرد تا صهیونیست‌ها در هیچ جای جهان احساس امنیت نکنند و از طرفی هم ملت فلسطین باید احساس تنهایی نکند.

وی با بیان اینکه روزی که امام خمینی کبیر پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی علیه صهیونیسم جهانی شود، تصریح کرد: حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری برای جهان اسلام جریان یافته است.

حجت الاسلام جلالی به بخشی از ابعاد ابتکار تاریخی امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس اشاره کرد و افزود: مردمی‌سازی روز جهانی قدس، تبدیل شدن روز قدس به‌عنوان یک مسأله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی مسأله فلسطین، زنده نگهداشتن شعله مقاومت و جلوگیری از اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تنها بخشی از ابعاد این ابتکار تاریخی امام راحل(ره) بوده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی علاوه بر ابداع و حمایت از روز قدس، اقدامات مشخص دیگری را برای حمایت از مردم فلسطین و آرمان قدس ابداع کرد که از آن جمله می توان به حمایت رسانه‌ای، حمایت از آرمان فلسطین در مراسم برائت از مشرکین در مکه مکرمه،مخالفت با روند سازش، عدم به‌رسمیت شناختن رژیم اسرائیل، برگزاری کنفرانس بین‌المللی فلسطین، تقویت جنبش های اسلامی حماس و جهاد اسلامی و ارائه راه حل دموکراتیک برای مسأله فلسطین اشاره کرد.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تنها راه حل مسأله فلسطین را نابودی رژیم صهیونیستی می‌داند و وعده نابودی آن را در زمان معین ۲۵ سال داده است.

وی همچنین به حرکت رو به جلوی مردم سرزمین های اشغالی برای تصاحب وطن خویش اشاره کرد و گفت: آزادی غزه، آزادی جنوب لبنان، شکست‌های چند مرحله‌ای اسرائیل در جنگ‌های ۳۳، ۵۰ ، هشت و شش روزه نمونه‌هایی از حرکت رو به جلوی فلسطینیان برای تصاحب وطن خویش است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: انقلاب و جمهوری اسلامی در زمان امام راحل عمدتاً الهام‌بخش بود و در دوران رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) نیز این الهام‌بخشی را در تمام عرصه‌های سیاسی و نظامی عینیت عملی داده است و هنوز هم این الهام بخشی ادامه دارد.

امام جمعه چهاربرج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده جوانان و اقشار مختلف مردم در شب های قدر، گفت: در شب های قدر در جای جای ایران اسلامی شاهد مراسمات معنوی و پرشوری و شاهد حضور و تحول جوانانی بودیم که نسل چهارم انقلاب هستند و انسان از این صحنه‌های دل‌انگیز استنشاق عطر معنویت می کرد.

وی با بیان اینکه ما همه مدیون شهدا و امام راحل هستیم که فضا را این‌گونه عوض کردند و ما در امنیت و آسایش به عبادتهایمان می پردازیم، افزود: معنویت هم خود انسان را نجات می‌دهد و هم جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هرچه معنویت نیرومندتر بشود، در ساختن جامعه هم بیشتر اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha