شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده / هرمزگان

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در تلاش بود که فلسطین و نهضت آن به فراموشی سپرده شود اما امام راحل (ره) شعله مقاومت را به‌وسیله راهپیمایی روز جهانی قدس زنده نگه داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عصر شنبه در همایش وحدت و مقاومت که در مجتمع تجاری ارسلان بندر تاریخی لافت شهرستان قشم برگزار شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: همایش وحدت و مقاومت که با ابتکار امام جمعه قشم برای اتحاد شیعه و سنی بنا نهاده شده، قابل تقدیر است.

وی افزود: محور این همایش بر اساس مهمترین مسئله اسلام یعنی مقاومت است، اگر بخواهیم سرچشمه مقاومت را در اسلام تعریف کنیم، بر می‌گردد به مقاومت مردم فلسطین.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: با ورود انقلاب اسلامی به عرصه مبارزه، شاهد این هستیم که جریان فلسطین از پای میز مذاکره به مقاومت سوق پیدا کرد و این را هم مدیون ایران اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که پرچمدار مقاومت در جهان اسلام می‌باشد، ادامه داد: سیاست‌های حمایت ایران از مبارزان فلسطینی، بهترین جلوه این حرکت است.

وی اظهار کرد: ملت ایران تنها صدای رسای فلسطین در دنیا شد و به این حمایت ادامه داد تا جایی که به رهبری امامین انقلاب این صدا در گوش مسلمانان جهان طنین انداز شد و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز همراهی کردند.

امام جمعه بندرعباس گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در تلاش بود که فلسطین و نهضت آن به فراموشی سپرده شود اما امام راحل (ره) شعله مقاومت را به‌وسیله راهپیمایی روز جهانی قدس زنده نگه داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: در سال‌های اخیر آمریکا تمام تلاش خود را در حمایت از اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل قرار دهد که با حرکت‌های مقاومت و ملت‌های مسلمان روبرو شد.

وی تصریح کرد: روز جهانی قدس، این عظمت را به فلسطینیان داد تا کسانی که سعی در تخریب مسجد الاقصی دارند و نمادهای یهودیان را جایگزین اسلام می‌کنند را به گور ببرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با توضیح اینکه مقاومت برای ملت فلسطین برکات زیادی داشت، ادامه داد: جریان‌های اسلامی محور، حرکت‌های خود را بر حول مقاومت قرار دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: به لحاظ رسانه‌ای نیز ملت ایران از همان روزهای اول انقلاب وارد میدان شد و خبرهای فلسطین را به دنیا مخابره کردند.

وی با بیان اینکه ایران مخالف سازش فلسطینیان با رژیم منحوس صهیونیستی بود، خاطرنشان کرد: سازش از دیگر حربه‌های آمریکایی‌ها بود که آرمان مقاومت به فراموشی و از پای درآوردند، اما ملت ایران در مقابل آن‌ها ایستاد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران تنها کشوری در جهان است که رژیم منحوس صهیونیستی را به عنوان یک نظام نپذیرفته و در برابر رسمیت بخشیدن به این رژیم سفاک ایستاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: اگر کشوری اسلامی به ملت اسلامی تبدیل شود، دشمنان از مسلمانان ناامید می‌شوند و این خود سبب تقویت جنبش‌های مقاومت از حماس و حزب الله می‌شود و تمام آنها به یک زنجیره به هم‌پیوسته در دنیا متصل خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha