شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه یزد در حوزه خواهران

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دشمنان تلاش کردند تا تدین، تعقل و تفکر را از مسلمانان بگیرند به طوری که هویت دینی از کودکان گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی و اخلاقی بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها شهر یزد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه ۱۹۱ سوره آل عمران اظهار داشت: حکیم کار بیهوده نمی کند و با توجه به این آیه مبارکه خداوند چیزی را باطل نیافریده و ما باید حکمت این آفرینش را درک کنیم.

وی، با اشاره به آیات قرآن، هدف از خلقت انسان را عبادت و بندگی برشمرد و افزود: آفرینش انسان برای عبادت و رسیدن به مقام بندگی و شناخت خداوند است چرا که قلب مؤمن جایگاه پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به اینکه مشکل جامعه امروز تفکر است، اظهار داشت: مشکل امروز جامعه ما تفکر است در حالی که قرآن کریم ما را به تفکر سفارش می کند.

آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنانش توطئه دشمنان علیه جوامع اسلامی را یادآور شد و افزود: دشمنان تلاش کردند تا تدین، تعقل و تفکر را از مسلمانان بگیرند به طوری که کودکان، مجهول الهویه بزرگ می شوند و هویت دینی از آنها گرفته شده است.

وی با اشاره به اندیشه امام خمینی(ره) در مورد خودباوری، گفت: امام خمینی(ره) با شعار «ما می توانیم» سیطره آمریکا را به هم ریخت و این نتیجه تفکر و اندیشه بالای امام بود به طوری که امام به اعتراف بزرگان، اولین سیاستمدار عاقل بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در تبیین مقوله «تعقل» اظهار کرد: عقل مانند نورافکن است که هر جا باشد بد وخوب را نشان می دهد و هرکس عقلش کامل تر باشد دشمن را بهتر می شناسد و راه درست را پیدا می کند.

آیت الله ناصری یزدی، روایاتی در فضل عقل و فکر بیان کرد و گفت: بنا به روایات، فضل فکر و عقل از تکرار و تمرین است و هرچه فکر بالاتر باشد عواقب برنامه ریز هم بیشتر می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha