شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام گودرزی ، در جمع  طلاب مرکز آموزش عالی حوزوی امام خامنه ای(مدظله العالی)،

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: گاهی زشت ترین اعمال را نفس زیبا جلوه می دهد و برخی متوجه این تدلیس نیستند و گرفتار می شوند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام مجتبی گودرزی، امروز در جمع طلاب مرکز آموزش عالی حوزوی امام خامنه ای(مدظله العالی) ضمن تبریک ماه بهار قرآن، گفت: در هر امری صبر و پایداری، شرط لازم موفقیت و کمال است

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با تمسک به آیه ۸۳ سوره مبارکه یوسف، افزود: در بیان ماجرای حضرت یوسف(ع) در آیه مذکور که از زبان حضرت یعقوب(ع) آمده، «تسویل» به معنای آراستن و زینت دادن است. حضرت یعقوب(ع) فرمود، بلکه نفوستان برای شما امر بد را زینت داد، من هم در مقابل صبر جمیل می کنم، امید است خداوند همه فرزندان را به من برگرداند، همانا خداوند دانا و حکیم است.

حجت الاسلام گودرزی گفت: نکته ای که از آیه قابل برداشت می شود این که در هر امری صبر و پایداری شرط لازم موفقیت و کمال است

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به روایات ذیل آیه، صبر همه جا یکسان نیست و متناسب با نوع سختی و گرفتاری است، اظهار داشت: در میدان جهاد صبر، شجاعت، در امور دنیوی مفهومش زهد، در برابر گناه تقوا و در برابر شهوات، عفت است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه گاهی زشت ترین اعمال را نفس زیبا جلوه می دهد گفت: برخی متوجه این تدلیس نیستند و گرفتار می شوند. هر چند در کتب اخلاقی راه را مبارزه با نفس قرار دادند

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه عامل تسویل یا شیطان است یا نفس اماره که از جنود و از همزاد اوست، اظهار کرد: البته شیطان قدرتی ندارد، جز وسوسه؛ قیامت هم به همین استناد می کند که من فقط به آنها امر کردم و کسی را مجبور نکردم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه صبر جمیل حضرت یعقوب(ع) که علما هم آن را ذکر کرده اند، ویژگی هایی دارد، گفت: اول اینکه چنین صبری اختیاری باشد، دوم لبریز نشده باشد و در برابر مصائب، سخنی که نشانه کفر، شکایت، ناسپاسی و... است بر زبان جاری نشود.

انتهای پیام

«وسوسه» اسلحه شیطان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha