چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست صمیمی طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری گفت: در شبهای آخر ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم البته ما می توانیم کاری کنیم هرشبمان شب قدر باشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در نشست صمیمی طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، با اشاره به فرازی از خطبه ی پیامبر اکرم پیرامون ماه مبارک رمضان «أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُول وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ»، اظهار داشت: در شبهای آخر ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید این فرصت را قدر بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم. البته ما می توانیم کاری کنیم که هرشبمان شب قدر باشد. هر شب شب قدر است اگر قدر بدانیم.

وی در ادامه مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز را یک مدرسه موفق دانست و گفت: کارهایی که در این مدرسه علمیه انجام می شود استمرار همان حرکت انقلاب است و مدرسه علمیه ولیعصر (عج) من را به یاد اوایل انقلاب می اندازد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه به بیان خاطراتی از دوران انقلاب و فعالیت های انقلابی خویش پرداخت و گفت: زمانی که بنده در سال ۱۳۵۳ به اهواز دعوت شده و در مسجد جزایری مستقر شدم مشاهده کردم که نمازگزاران این مسجد همگی پیرمرد و از بازاریان، اشراف و ثروتمندان شهر اهواز هستند از آنجا که طبع انقلابی و جوان پروری داشتم تصمیم گرفتم که مسجد خود را به پایگاهی برای جذب جوانان تبدیل کرده و نیروهای جوان و انقلابی تربیت کنم.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در آن زمان جوانان اصلا به مسجد نمی آمدند و بسیاری از آنها اصلا اهل نماز نبوده و دارای مشکلات و مفاسد اخلاقی بودند حتی در دانشگاه ها اگر کسی نماز می خواند او را مسخره می کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه جوانان به مسجد آمدند و ما مشغول ترببت جوانان انقلابی در مسجد شدیم تا اینکه کارمان اوج گرفت و خبر به گوش مساجد دیگر رسید و آنها آمدند و گفتند ما نیز می خواهیم مسجدمان انقلابی باشد و از ما کمک خواستند ما نیز استقبال کردیم و تجارب خود را به آنها انتقال دادیم و نیروهایی به مساجدشان اعزام کردیم. الحمدلله بعد از گذشت مدتی از سرتاسر اهواز مساجد دیگر به ما پیوسته و انقلابی شدند و جوانان متدین و انقلابی زمام امور را در مساجد به دست گرفتند.

وی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از علمای اهواز در دوران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه در آن زمان علمای استان با اینکه امام را برحق می دانستند ولی از خون ریزی و شهید شدن مردم نگران بودند.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: بنده وقتی مخالفت برخی از علمای استان با حرکتهای انقلاب اسلامی را مشاهده کردم به پاریس سفر کرده و وضعیت موجود را به امام (ره) گزارش دادم امام فرمودند: «سلام من را به آنها برسان و بگو من یکی از شما هستم و دلم برای شما می سوزد. مردم انقلاب را پیدا کردند و به انقلاب خود ادامه می دهند اگر شما برای خداوند به میدان آمدید که پیروزید ولی اگر نیامدید هم دنیا و هم آخرتتان از دست می رود ».

وی در ادامه گفت: بنده با اینکه از عکس العمل ها نسبت به پیام امام(ره) نگران بودم ولی چون امام دستور داده بودند پیام ایشان را به علمای اهواز رساندم خوشبختانه با نفوذ و تاثیرگذاری شگرفی که همیشه در کلام امام(ره) بود علمای استان به فرمایشات امام(ره) لبیک گفته و برای حمایت از امام خمینی(ره) اعلام راهپیمایی کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha