شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اکران فیلم سینمایی غریب با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تبریز

حوزه ٫ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم سینمایی «غریب» یکی از اتفاقات خوب در حوزه سینمای دفاع مقدس است چون این کار هم در بحث ساختار و هم در حوزه معنا به شکل زیبایی زندگی یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس را مدنظر قرار داده است.

جعفر دهقان، بازیگر فیلم سینمایی «غریب» در گفت وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: تجربه بازی در فیلم سینمایی «غریب» یکی از اتفاق های بسیار خوب در پرونده کاری من است چون این این فیلم سینمایی توانست به شکل مطلوبی تصویرگر گوشه‌ای از زندگی یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس باشد.

وی افزود: ساخت آثاری نظیر «غریب» از الزامات سینمای دفاع مقدس است زیرا در سال های اخیر به این حوزه نگاه قوی و خوب نشده اما در غریب این اتفاق رخ نداده و ما شاهد تصویرسازی مناسبی از یک شهید والامقام هستیم. در این کار محمدحسین لطیفی کارگردان تلاش نکرده چهره ای فرازمینی از شهید بروجردی نشان دهد بلکه تنها به گفتن واقعیت بسنده کرده است.

بازیگر فیلم «حمله به اچ ۳» تاکید کرد: در حوزه دفاع مقدس می توان آثار بسیار زیاد و فاخری ساخت تا هر یک از آنها تصویرگر زندگی یکی از سرداران شهید باشد اما همانگونه که گفتم این مسئله باید با دقت و امکانات لازم صورت گیرد وگرنه با ساخت تولیدات ضعیف نه‌تنها به ترویج آرمانهای شهدا کمکی نکرده ایم بلکه در جهت تضعیف آن نیز قدم برداشته ایم.

دهقان با بیان اینکه اعتقاد رمز دیگر موفقیت فیلم هایی با محوریت شهدا هستند، گفت: جدا از داشته های فنی و امکانات ساختاری که «غریب از آنها برخوردار بود نکته دیگر نیز در موفقیت این اثر نمایشی دخیل است آن هم اعتقاد سازنده به کارش بود سینماگری که موضوع مورد نظر کارش را با جان و دل باور داشته باشد مطمئناً اثرش تیز بر دل و جان تماشاگر خواهد نشست.

وی تاکید کرد: در فیلم سینمایی «غریب» نقش تیمسار شهید فلاحی را بازی می‌کنم البته بیشتر درباره این شخصیت اطلاعاتی داشتم اما وقتی قرار شد در این کار حضور داشته باشم با هدایت های کارگردان و همچنین مطالعه، اطلاعات خود را بالا بردم چون معتقدم بازیگر نیز برای بهتر شدن نقشش، حتماً باید شخصیتی را که بازی می کند، بشناسد

دهقان در انتهای این گفتگو اعلام کرد:موفقیتی که فیلم سینمایی «غریب» در جشنواره و اکران عمومی به دست آورد، نشان می‌دهد این دست تولیدات بسیار مقبولیت عمومی دارد به شرطی که همانگونه که گفتم در ساخت این دست تولیدات بالاترین کیفیت مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha