پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
وزیر

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایثار و شهادت در جامعه بزرگترین سرمایه فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در کنگره ۱۱۵ شهید دانشجوی دانشگاه لرستان که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آرامش و آسایش امروز جامعه ما مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و جوانان غیور این مرز و بوم است، اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های نمادین کشور و از بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدا باید با برگزاری یادواره‌ها و عمل به سیره شهدا در جامعه به ویژه در بین دانشجویان گرامی داشته شوند، گفت: شهدا سرمایه‌های معنوی و فرهنگی کشور هستند و باید در راستای معرفی سیره شهدا به نسل جوان و دانشگاهی جامعه، اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش پررنگ و اثرگذار شود.

زلفی گل با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان نام چند شهید را ذکر کردند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر ادامه راه شهدا و سیره شهدا برای رشد علمی و اعتلای کشور تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در لرستان، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و استاندار لرستان از اقشار فرهیخته و دانشگاهی هستند، اظهار کرد: چنین ظرفیتی می‌تواند در رشد علمی و تحقیقاتی کشور و استان موثر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه وظیفه دارد امید را در نهاد دانشجو زنده و نهادینه کند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه پرسشگری ارزش است و امروز می‌بینیم دانشجویان مطالبه‌گری می‌کنند، چرا که مطالبه‌گری در ذات دانشگاه هاست و محیط دانشگاه با پرسش و پاسخ رشد و نمو پیدا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha