شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عطرافشانی

حوزه/ به مناسبت آغاز هفته سلامت، گلزار شهدای مدافع سلامت استان بوشهر با حضور رئیس، هیأت رئیسه و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت آغاز هفته سلامت، امروز در آیینی معنوی گلزار شهدای مدافع سلامت استان بوشهر با حضور رئیس، هیأت رئیسه و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در حاشیه این مراسم گفت: هفته سلامت در سال ۱۴۰۲ با شعار سلامت برای همه با پزشکی خانواده نام‌گذاری شده است.

حسن ملکی‌زاده ضمن تبریک هفته سلامت به مدافعان سلامت در سراسر استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نظام سلامت کشور برنامه پزشکی خانواده است.

وی عنوان کرد: برنامه پزشکی خانواده طرح جامعی است که دارای هدف و شعار راهبردی است.

ملکی‌زاده با اشاره به آغاز برنامه پزشکی خانواده در سال گذشته افزود: برنامه پزشکی خانواده از سال گذشته در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر آغاز شد و فاز نخست این برنامه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز آغازشده است.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای صحیح این برنامه عنوان کرد: پزشکی خانواده یک طرح متعالی است که بنا دارد مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی را برای ارتقاء سطح سلامت جامعه به یکایک مردم عزیزمان در قالب پیشرفته و با برنامه‌ها و اهداف جامع‌تر ارائه دهد.

ملکی‌زاده تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح پزشکی خانواده، برای ارتقای هر چه بیشتر بهداشت، درمان و سلامت با ارائه خدمات باکیفیت به مردم شریف گام‌های مؤثری را برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای هفته سلامت گفت: روزهای هفته سلامت در روزشمار این هفته در سال ۱۴۰۲ به نام‌های مختلفی نام‌گذاری شده که هسته آن‌ها پزشکی خانواده است.

ملکی‌زاده بیان کرد: پزشکی خانواده از برنامه‌های راهبردی نظام سلامت است، به همین دلیل عنوان نخستین روز از هفته سلامت، پزشکی خانواده و پوشش همگانی در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: دومین روز از این هفته نیز به نام جوانی جمعیت و سالمندی نام‌گذاری شده است و همان‌طور که اطلاع داریم قانون جوانی جمعیت یکی از برنامه‌هایی است که یکی از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و بخش عظیمی از اجرای این قانون نیز بر عهده وزارت بهداشت است.

ملکی‌زاده درباره شعار روزهای سوم و چهارم هفته سلامت ۱۴۰۲ چنین گفت: شعار روز سوم از هفته سلامت در سال جاری دسترسی عادلانه به‌سلامت و شعار روز چهارم نیز جامعه سالم و رشد تولید است.

وی ادامه داد: همچنین شعار روز پنجم اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده است و برای روز ششم شعار سلامت و رسانه در نظر گرفته‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: آخرین روز از هفته سلامت در سال ۱۴۰۲ توسط وزارت بهداشت نیز با عنوان پزشکی خانواده و سبک زندگی نام‌گذاری شده است.

ملکی‌زاده تأکید کرد: سلامت همه عرصه‌های زندگی مردم را در برمی‌گیرد و این موضوع تنها به معنی نداشتن بیماری نیست بلکه سلامت، جنبه‌های روانی و جسمانی جامعه را نیز در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تنها متولی تأمین و تحقق سلامت در جامعه نیست خاطرنشان کرد: هفته سلامت با همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیوند ناگسستنی دارد لذا از همه دستگاه‌های اجرایی و متصدیان مختلف کشور و استان بوشهر تقاضا داریم که سلامت را یک امر خطیر و مهم دانسته و در راستای نیل به اهداف نظام سلامت یاریگر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha