شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید حمیدرضا الداغی

حوزه/ مدرسه علمیه اهل‌بیت(ع) سبزوار، در بیانیه‌ای حادثه رخ‌داده در این شهرستان و شهادت حمیدرضا الداغی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدرسه علمیه اهل‌بیت(ع) سبزوار، در بیانیه‌ای حادثه رخ‌داده در این شهرستان و شهادت حمیدرضا الداغی را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللّه؛ شما مسلمانان نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته‌اید چرا که به نیکوکاری امر می‌کنید و از بدکاری باز می‌دارید.(آل‌عمران/ ۱۱۰)

در زمانه‌ای که فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده، غیور مردی در دفاع از نوامیس مردم جانش را فدا می‌کند، اوباش برای دختری که ظاهری مذهبی ندارد مزاحمت ایجاد می‌کنند اما مرد با غیرت این داستان برای حمایت از او تردید نمی‌کند. شهید الداغی به تکلیف خود عمل نمود و به موجب آیه‌ای که ذکر شد مصداقی از بهترین افراد امت می‌شود، ولی ای کاش سایرین هم به وظیفه خود در پیشگیری از چنین مواردی توجه کنند.

دختران جامعه ما در خلوت خود به علل و عوامل این مزاحمت‌ها فکر کنند، آیا رعایت نکردن شئونات اسلامی در شکل‌گیری این مزاحمتها نقش ندارد؟! آیا نمی‌توان با انتخاب حجاب اسلامی جلوی این مزاحمت‌ها را گرفت و خدا و اهل‌بیت(علیه‌السلام) را از خود خشنود کرد تا شاهد چنین مواردی نباشیم؟

مسئولان محترم دستگاه قضایی تدبیر کنند و احکام بازدارنده صادر کنند تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم، در اجرای علنی حکم الهی در قصاص چنین افرادی از هیاهوی سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری نهراسید که به فرموده قرآن: وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُوْلِی الأَلْبَابِ.

مردم عزیز و دیندار ایران اسلامی آیا در چنین مواردی نباید با شخص آمر به معروف همکاری کنیم و شر اشرار و اوباش را با حمایت خود کم کنیم؟! آیا اگر ناهی از منکر تنها نمانَد و مردم به حمایت از او برخیزند اوباش جرأت مقاومت دارند؟! امروز اگر در مواجهه با اوباش ید واحده نباشیم و بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت از کنار این موارد عبور کنیم فردا برای ما و خانواده‌مان پیش خواهد آمد!

به روح مطهر این شهید عزیز و همه شهدا درود می‌فرستیم و دعا می‌کنیم خداوند آرامش و سکینه‌ای به قلب داغدار مادر، همسر و فرزندش فرو فرستد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha