یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا نوری

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری جنگ اقتصادی را راه‌حل مقابله با تحریم‌های دشمنان دانست و گفت: کارگران نقش مهمی در پیشبرد جنگ اقتصادی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، امام‌جمعه بجنورد، امروز، در مراسم روز جهانی کارگر که در پارک موتوری شهرداری بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: امروز کارگران افزون بر اینکه با کسب روزی حلال برای عزت و احترام خانواده تلاش می‌کنند در جنگ اقتصادی هم برای عزت کشور جهاد می‌کنند.

وی افزود: اگر کارگران و فعالیت آن‌ها در عرصه تولیدی و اقتصادی نباشند قطعاً کشور در تولید و اقتصاد به مشکل خورده و در این شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌تواند جوابگوی مردم خود باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان با تمام قوا وارد میدان مبارزه شده و با انواع و اقسام تحریم‌ها تلاش می‌کنند اقتصاد کشور را فلج کنند این کارگران هستند که با فعالیت خود باعث حفظ عزت‌نفس کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: نقش کارگران در عرصه تولید و اقتصاد غیر قابل‌ انکار است اگر کارگران به‌عنوان جهادگران عرصه اقتصادی نباشند قطعاً کشور از لحاظ اقتصادی به مشکل می‌خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: در حقیقت رشد و پیشرفت کشور رابطه مستقیمی با فعالیت و جهاد کارگران در عرصه اقتصادی دارد و در شرایطی که دشمن می‌خواهد اقتصاد کشور را زمین بزند اگر کارگران نباشند کشور رشد نمی‌کند.

وی بابیان اینکه نقش کارگران در پیشبرد این جنگ اقتصادی غیر قابل‌ انکار است، خاطرنشان کرد: البته کارگران باید برای کار خود ارزش قائل شده و در تمام شرایط با فعالیت صادقانه اخلاق را در نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: در حقیقت کار و فعالیت و اخلاق در کار مختص کارگران نیست و مسئولان هم باید در انجام وظایف خود اخلاق را در نظر گرفته و خداوند متعال را ناظر بر رفتار و کردار خود ببینند.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه حضرت علی (ع) به‌عنوان پیشوای مسلمانان هم کارگری می‌کرد، گفت: ارزش و اهمیت کارگر از نظر اسلام به حدی است که حضرت محمد (ص) در حرکتی زیبا، دستان یک کارگر را بوسید و فرمود: این، دستی است که آتش [دوزخ]، به آن نمی‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha