شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه باید مفاهیم ریشه‌ای در حوزه مهدویت به مخاطبین ارائه شود، تصریح کرد: از جمله این مباحث می‌توان به تاثیر ظهور حضرت حجت(عج) در تکامل عقل بشریت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار برگزار کنندگان چهارمین جشنواره ملی مهدویت با وی، اظهار کرد: ابتکار برگزاری جشنواره‌ای ملی در مسیر مهدویت یک امر لازم و ضروری بوده است.

وی ادامه داد: موضوع مهدویت نیازمند مباحث علمی، پژوهشی و تحقیقی است که خوشبختانه نهادهای متعددی چه داخل حوزه و چه خارج از حوزه علمیه در این مسیر فعالیت دارند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر لزوم بین المللی شدن این جشنواره، مطرح کرد: امیدواریم دستاندرکاران این جشنواره در مسیر بین المللی شدن آن نیز حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر حقیقت مهدویت برای جامعه بشری روشن نشود و دچار تحریف شود جامعه به سمت رکود می‌رود، عنوان کرد: همچنین اگر حقیقت برای بشریت روشن شود، شاهد امیدآفرینی در جامعه خواهیم بود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه پیام آثار هنری باید بر اساس فعالیت‌های مهدوی باشد، خاطرنشان کرد: موضوع مهدویت، روایات مهدوی، مفهوم انتظار و ... در جامعه امروز باید به شکل هنری به مخاطب منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه باید مفاهیم ریشه‌ای در حوزه مهدویت به مخاطبین ارائه شود، تصریح کرد: از جمله این مباحث می‌توان به تاثیر ظهور حضرت حجت(عج) در تکامل عقل بشریت اشاره کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه کار پژوهشی بدون کار هنری عقیم است و باید ارتباط تنگاتنگی در این راستا وجود داشته باشد، یادآور شد: باید در حوزه قرآنی بودن مهدویت تلاش‌های بیش‌تری شده و اقدامات بیش‌تری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این مفاهیم اصیل و ریشه‌ای در باب مهدویت باید استخراج شده و از جنبه‌های هنری مورد بررسی قرار بگیرد، بیان کرد: مفاهیم هنری نیز ابعاد مختلفی ازجمله رسانه، تصویر، کتاب، رمان و ... دارند که باید شاهد نفوذ مهدویت در تمام این ابعاد باشیم.

آیت الله فاضل لنکرانی لزوم فعالیت در این حوزه را مدنظر قرار داد و افزود: از تمام دست اندرکاران جشنواره ملی مهدویت تقدیر می‌کنم و امیدوارم هر سال این جشنواره توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از کلیدی ترین مسائل نظام و دین در جامعه امروز مهدویت است، ابراز کرد: دشمن نیز تلاش بسیاری برای به فراموشی سپردن مهدویت و تحریف آن انجام داده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: اگر بخواهیم نسل امروز را در دین نگه داریم باید تلاش‌های بیش‌تری در حوزه مهدویت انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha