یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سفر رئیس جمهور به سوریه

حوزه/ رئیس جمهور کشورمان پس از گفتگو با همتای سوری خود و امضای ۱۵ سند همکاری بین تهران و دمشق، سفر خود به سوریه را به پایان رساند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در راس یک هیئت عالی رتبه از وزیران با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان پیش از ترک دمشق گفت وگو کرد.

رؤسای جمهور دو کشور در گفت و گوهای خود خواستار به فرجام رساندن همه تفاهم ها و پیشنهادهای مطرح شده در این سفر در جهت خدمت به روابط دو کشور و مردمشان شده و بر ادامه هماهنگی ها و رایزنی ها در زمینه های مختلف تاکید کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری سوریه آمده است: رؤسای جمهور دو کشور درباره گام های اقتصادی در زمینه توسعه نیروگاه های برق، گردشگری و پروژه های سرمایه گذاری مشترک که در مرحله بعدی برداشته خواهد شد و همچنین تسریع در روندهای دوجانبه مورد نیاز برای ایجاد یک بانک مشترک با هدف تسهیل مبادلات تجاری گفتگو کردند.

رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر همچنین در مجمع بازرگانان که روز پنجشنبه در دمشق برگزار شد، گفت: در آخرین دیدار با بشار اسد تصمیمات متعددی اتخاذ شد که از جمله آنها امضای ۱۵ سند همکاری بین دوکشور است.

وی افزود: نشست‌های مشترک بین سوریه و ایران برای اجرای توافقات دو کشور مفید است و شایسته است اتاق مشترک بین آنها تشکیل شود.

رئیسی گفت: ایران تحریم های اعمال شده علیه خود را به فرصت تبدیل کرده است و من می بینم که در سوریه نیز امکان تبدیل تحریم ها به فرصت وجود دارد و این سفر نقطه عطف مثبت و خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود و تاثیر این سفر را بر روابط اقتصادی دو کشور و در کل منطقه خواهید دید.

رئیس جمهور ایران شامگاه پنجشنبه پس از سفر دو روزه، دمشق پایتخت سوریه را ترک کرد و بامداد امروز وارد کشور شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha