شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست مسئولان نهادهای فرهنگی با آیت الله اعرافی، به مشکلات مالی حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: بالاترین رقمی که اساتید حق‌التدریس دریافت می‌کنند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، در یاسوج ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه خواهران استان گفت: پنج مدرسه علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد که در این مدارس در مقطع سیکل و دیپلم طلبه پذیریش می‌شود و در حال حاضر ۵۵۷ نفر دانش آموخته داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که مبلغان استان در حوزه‌های فرهنگی، مهارت‌های زندگی و فعالیت‌های قرآنی برنامه و فعالیت های بسیار خوبی دارند، ادامه داد: ۵۰ نفر از مبلغان امین از طلاب حوزه علمیه خواهران در سطح مدارس در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: حدود ۵۰ درصد از طلاب خواهر استان با آموزش و پرورش همکاری مستمر دارند.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری در ادامه به مشکلات مالی حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: بالاترین رقمی که اساتید حق‌التدریس دریافت می‌کنند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مبلغینی در روستاها هستند که مجاهدانه و بدون هیچ‌ چشم‌داشتی مشغول فعالی هستند ‌و ما هم تنها می‌توانیم به آنها خداقوت بگوییم و تشویق معنوی داشته باشیم، اظهار کرد: حدود ۴۵۰ نفر مبلّغ طرح امین در استان وجود دارد که قریب به ۳۰۰نفر از آنها از حوزه‌های علمیه خواهران استان هستند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha